2017. szeptember 19., kedd

Baljós jelek

Néhány napja felfigyeltem rá, hogy a kút mellett csiganyomok vannak. Először nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, sokszor találok házas csigát a kertben, a patak közelében ez nem is nagy meglepetés, de ezek a nyomok valahogy mások voltak. Aztán egyik reggel ezt láttam:



Pfújjj. Végigpásztáztam a kertet, de nálam nincs susnyás, csak körben a szomszédoknál. Szóval nem tudom, honnan került ide, de azóta néhányszor este 10 körül mentem ki bezárni a kamrát és a nyári konyhát és mindig találtam egy példányt a kút előtti járdán. Egyiket sem hagytam életben. Eddig még nem volt kártétel, de tartok tőle, hogy a csigafertőzés lassan hozzánk is elér. Bárcsak tévednék.

2 megjegyzés:

  1. Most, az eső miatt tele van velük minden, a nyáron vagy idén alig volt pedig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na de még az eső előtt találtam. Igaz, egy hete is volt eső. Hát nem tudom. Itt eddig ez volt az első eset.

      Törlés