2017. szeptember 16., szombat

Dilemma

Mivel most hűvös időt és esőt jósol a meteurológia, erősen elgondolkodtam, mi legyen a paradicsommal. Hagyjam a dolgokat a maguk útján menni vagy adjak még egy esélyt a zöld pariknak az esetleges beérésre. Ez utóbbit választottam. Leszedtem az összes érett paradicsomot, mert már így is sok ki van repedve, az esővel meg ez még fokozódni fog. A koktélok mennek a hűtőbe, majd onnan kieszegetem, a többit megsütöm és beüvegezem.


Ezután levagdostam az összes letermett ágat és rossz állapotban lévő levelet, gyakorlatilag megkopasztottam a paradicsomokat. Még van egy csomó jó állapotban lévő zöld pari, hátha... Ezért Amistarral lepermeteztem, tettem hozzá Karate-t is, mert kezdtek letetvesedni.









Az Ela kivételével az összes uborkát felszedtem, mert azok már nem nevelik ki a termést, de ezen a három tövön még van néhány szép darab, a többit már legyalultam, megtelt vele egy 7,2 dl-es üveg.


Lesz még néhány fehér paprikám is, majd lecsót csinálok belőle, mert a töltött paprika már kifolyik a hűtőből. Leszedtem a pritaminok egy részét is, mert már egyik-másik kezd romlani. A két nagyjából megérett kápiát pedig beletettem a padlizsánkrémbe.



Ma nagyrészt főzőnapot tartottam, töltött karalábét főztem, 4 adag lett belőle, 5 fej maradt meg a zacskó magból, ebből is egy részét palántaként a szomszédasszonytól kaptam. Ezen kívül csak a házi vegetába tettem másfél fejet, a fél másik fele csak tüzelőnek lett volna jó. Az egyetlen megmaradt kelkáposztából rakott kelt és frankfurti levest terveztem, sajna olyan sokat ki kellett dobnom, hogy épp csak elég volt a rakotthoz. Ezen kívül már csak a 3 karfiol terpeszkedik, nekik most jött el a jó idő, ezt a hűvöset szeretik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése