2017. szeptember 17., vasárnap

Megérte?

Na ez is egy morgolódós bejegyzés lesz. Mai elégedetlenségem tárgya:



Szóval néhány éve úgy döntöttem, jobb lenne venni egy fűgyűjtős tologatóst, mert a szegélyvágó Huskynak elég nagy volt a terület. Gondoltam, ne legyen azért túl gagyi, napokig nézegettem az ajánlatokat, elolvastam a hozzászólásokat. Ma már tudom, ez utóbbiaknak semmi értelme, általában egy új gép működik, laikusnak ennyi az elvárása. A fenti zöldség 24 ezerbe fájt. Évente 4-5 alkalommal használom, a területet nehéz megbecsülni, de 50 nm-nél biztosan nincs több. Szóval nagyjából 15x használtam, amikor egy bekapcsolás után észrevettem, hogy nem forgatja a kést. A szomszéd pont kint volt az utcán, meghallotta és átjött szétszedni. Már ránézésre is azt mondta, hogy ilyet nem lett volna szabad venni és nemcsak azért, mert a motor és a kés nem egy tengelyen van. A burkolat lecsavarozása után látszott, hogy a motort nem védi semmi, tele volt fűvel és földdel. Azért a csodában reménykedve bevittem a szervizbe. A szerelő is azt mondta, ilyet nem szabad venni, mert valami egybeöntött műanyag hulladék az egész és hiába csak egy kisebb alkatrész romlott el, a Bosch szerviz nem szállít csak komplett motort 17 ezerért. A szerelési költséggel együtt, de anélkül sem éri meg megjavíttatni.

Az enyémmel együtt Anyukámét is bevittem a szervizbe, az egy olcsó noname gép 12 ezerért. Bekapcsoláskor lassan forgatta a kést. Arra meg azt mondta a szerelő, hogy ilyet nem szabad venni, mert alumínium a motor tekercselése, ami nem bírja az igénybevételt, gyorsan túlmelegszik és meghal, javítás 12 ezer, nem éri meg. Tehát mindkét nyíró megy a kukába, darabonként 1.750 Ft bevizsgálási díj fejében. Szívem szerint otthagytam volna őket, de Anyukám nálam becsületesebb.

Akkor hát milyen gépet vegyünk? A szerelő szerint olyat, aminek réz tekercselésű (kíváncsi vagyok, hány bolti eladó tudná az erre vonatkozó kérdésemre a választ) a motorja. Ez alaphangon is több mint 25 ezer, de szerinte ez jónéhány évig bírja, csak csapágyat kell időnként cserélni benne 5 ezerért. A kérdésre, hogy náluk van-e ilyen, a válasz az volt, hogy nincs, és nem is ajánlja, hogy bármelyik gépüket megvegyük, mert ugyanígy járunk vele. Köszönjük Emese. De legalább őszinte volt. Mi meg így jártunk. Novemberben úgyis lomtalanítás lesz. Fogyasztói társadalom rulez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése