2021. június 20., vasárnap

Hangyás vagyok

vagyis inkább a ház, mert ezektől az ács hangyáktól nemigen tudok megszabadulni. Egyelőre a lakásban még csak 1-1 példánnyal találkoztam. Amikor az első igazán meleg napon felfedeztem a sok szárnyas lényt, alapos pusztítást végeztem köztük. Akkor úgy láttam, hogy a fürdőszoba felőli részt lepték el legjobban, de mióta elintéztem őket, ott nem látok soha újabb példányt.


Látszik, hogy már korábban is lehetett ez probléma, mert az összeszáradt lécek között jó sok szilikonos szigetelő látható. De a ház két ellentétes sarkánál még mindig nagy a forgalom. Most utána olvasgattam és nem nyugodtam meg, itt korábban beázott a tető, amit kijavítottak, viszont lehet, hogy a hangyák már oda telepedtek, ezért látok a tető környékén sétáló példányokat. Mivel minden nap többször is végignézem és lefújom őket, ilyenkor megnézem a réseket, ahol bemehetnek és tömöm is be. Ma reggel azonban frissen fúrt lyukat fedeztem fel az egyik kedvenc helyükön, ott volt alatta a forgács.

 


Most komolyan mérges lettem, leöntöttem őket 20%-os ecettel, majd betömtem az új lyukat. Mivel még délután is nagy volt körülötte a forgalom, hoztam rá egy kis egérragasztót. Az ecet nem volt rájuk különösebb hatással.


Most aztán ott gusztustalankodik jónéhány hulla a ház oldalán. Nem igazán értem, ezen a sarkon mit csinálnak, mert benéztem a lécek alá és nem láttam rést.


Azt hiszem, holnap megpróbálkozom egy adag Decissel, hátha az nagyobb hatással lesz rájuk, mert a hangyairtó rettenet drága és az is csak a lefújt példányokat pusztítja el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése