2021. június 21., hétfő

Meleg van,

ha valaki még nem vette volna észre. Mit lehet ilyen hőségben csinálni? Hát locsolni. Reggel, este. Ha sikerül korán kelnem, akkor még egy kis gyomlálás is belefér. Néhány napja ültettem szét a karalábé palántákat. Tegnap vettem észre, hogy nem elég nekik a napi kétszeri locsolás, így az imént kimentem, 34 fok van, és meglocsoltam ne kókadozzanak estére. Pedig ma még hagyján, mert kissé felhős az ég.


A paradicsomok mellé is bekerültek a karók, mindegyik növény szépen magához tért, nem kókadt egyik sem. Persze felkötözve még nincsenek.


A kukoricák és az uborkák is növögetnek, tegnap a nagyja gyomot is kiszedegettem közülük.


A négyféle salátából és a céklából semmi sem kelt ki, pedig minden nap szorgosan locsolgatom. Ennek következtében nem győzöm gyomlálni, mert vastag gyomszőnyeg képződött. Az egy szem kikelt cukkini is jól tartja magát.


Ma reggel valóra váltottam tegnapi fenyegetésemet a hangyákat illetően és reggel bekevertem nekik egy jó erős adag Decis-t. Most voltam kint ellenőrzésen, sehol nem láttam mozgást. Ha ez működik, akkor így fogom őket kordában tartani.

Mivel ma már jó meleg volt és eszembe jutott, hogy a nagyszüleim egy régi tornácos parasztházban laktak, bár ők gangnak hívták, ami be volt üvegezve és nyáron az volt a fő élettér, nappali, ebédlő, ott állt nagyapám hatalmas bőrvarró gépe, a tornác végében pedig egy kis helyiséget választottak le, ami télen műhelyként szolgált, nyáron pedig fürdőszobaként. Volt benne fürdőkád, rézüst kályhával. Ha fürödni akartunk, nagyapám abban melegítette a vizet. A fürdőkád egy csövön ki volt vezetve az udvarra, ahol a beton lejtős volt, így a fürdővíz egyből lefolyt a zöldségekre. De ebben az üveges helyiségben nagyon meleg volt pedig előtte volt a szőlőlugas. Nagyapám egy nagy ponyvát akasztott az ablakok elé, hogy kicsit védje a házat. Mivel az én kis fakalyibám sem szigetelt, bent is ugyanolyan hőség van, mint kint, akármit is csinálok. Ezért ma elhatároztam, hogy régi lepedőkből én is csinálok az ablak és az ajtó elé árnyékolást, mert itt a nap még este nyolckor is idetűz. Egyelőre sok eredménye nincs, mert bent is ugyanannyi fok van, mint kint.


Így hát nem marad más hűtési mód, mint ez:



Mivel ebben a hőségben jól esik pacsálni, ezért nekiültem és az összes palántanevelő műanyag poharat elmostam. Jövőre újrahasznosítom őket.



2 megjegyzés:

  1. Használ az árnyékolás? Mi bezárunk mindent, miután reggel a munkákkal jól elintéztem magam, s csak fekszem, hogy "degenerálódjak" ahogy mondani szoktam. Remélem a hangyákat elintézted, kellemetlen szomszédok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos az árnyékolásnak nagyjából semmi értelme, mert ez egy faház, körbesüti a nap, bent még este 10-kor is 37 fok volt. A hangyák nehezebb ügy lesz, minden nap van valamennyi utánpótlás, főleg, hogy felfedeztem a ház előtti három akácon a rengeteg hangyát. Ezek még fiatal fák, de a törzsük össze-vissza van furkálva és az ágaikon is több helyen sérültek. Szóval ők is kaptak Decis-t. De a fák jó része hangyás, szóval úgy látom, itt ez állandó probléma lesz. Ezért is kellene a szigetelés és utána bevakolni. Te meg vigyázz magadra, ez a hőség brutális még az egészséges emberre is.

      Törlés