2021. június 15., kedd

Hőségre készülve

A hőség bizony nem kellemes dolog. Az elviselését próbálom megkönnyíteni bizonyos dolgokkal. Mindig figyelem az időjárás előrejelzést és amikor látszik, hogy beüt a kánikula, teletömöm a mélyhűtőt, sütök több kenyeret, főzök többféle ételt, hogy ezeknek az elkészítésével se kelljen melegíteni a konyhát. Próbálom úgy szervezni, hogy ez idő alatt ne kelljen sehová menni ügyintézni, vásárolni, mert a kocsiban nincs légkondi.

A kertben is megcsináltam, amit tudtam, levágtam a füvet, kigyomláltam a meglévő ágyásokat, újra vetettem néhány fűszernövényt, mert egy sem kelt ki (petrezselyem, bazsalikom, majoránna, borsikafű, citromfű). Felszereltem a locsolócsövet a kerti csapra, mert itt a homokhátságon bizony locsolni kell, ha termést akarunk.


 

Az összes létező nagy edényemet feltöltöttem ivóvízzel.


Letakarítottam az emésztő tetejét, mert bele akartam nézni, de nem sikerült, túl nehéz. Azért akartam kíváncsiskodni, mert néhány napja a víz kluttyogva folyik le. Mivel hosszú ideig éltem emésztős házban, tudom, hogy ez nem jelent jót, mert hívni kell a szippantóst. De itt még nem zárt tartályos az emésztő és elvileg a homok talajon gyorsan el kéne szivárognia, különösen úgy, hogy takarékosan használom a vizet és 5 hónapig nem is volt használatban. Szóval nem gondolom, hogy másfél hónap alatt telepisiltem, de azért biztos ami biztos, szeretnék igazamról meggyőződni.


Úgy látom, a szemét-kérdés folyamatosan problémát fog okozni. Mivel itt az utcában senki nem veszi igénybe, így a kocsi be sem jön. A szomszéd utcában élő ismerősömet szoktam megkérni, hogy szóljon nekik, de az utóbbi három hétben úgy alakult, hogy sosem volt otthon a kukaürítés idején. A kukások sem mindig ugyanabban az időben jönnek, szóval figyelni is nehéz lenne őket, telefonszám nincs hozzájuk. Most azt találtam ki, hogy átszaladtam a másik utcába és az ott lakó ismerős kukájára tűztem egy cédulát, hogy jöjjenek be ide is. Be is jöttek és megkérdeztem, ez járható út-e, hogy ha összegyűlik a szemetem, akkor így értesítem őket. Persze azt mondták, nekik az lenne a legjobb, ha átvinném a szemetemet a másik utcába (oda mindig mennek, mert kuka és előfizetés van). De akkor hogyan fizetem ki? Hát tegyem a pénzt egy zacskóba a kuka alá. Hát ja. Ezzel még nem is lenne gond, ki a fene vinne el 300 Ft-ot vagy jutna eszébe, hogy egy kuka alatt kutasson? Na de az hogy néz már ki, hogy a szemetemet áthordom valaki más háza elé?  Nyilván zsákban lesz, de most nyár van, ott büdösödik és a sok kóbor macska széttépi a zsákot, mire a kukás odaér. Nálam a kapu előtt voltak kint a szemetes zsákok és ráláttam az ablakból, de hiába sicceltem a dögöknek, csak néztek rám, úgyhogy fél délelőtt őriztem a szemetemet tőlük. Na ezen még elmerengek, miközben befejezem a mosást. Utána pedig csinálok madártejet, mert a szomszéd reggel felhívott, hogy van egy csomó tojása, nem kérek-e. Kértem. Persze pénzért.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk ez hiányzik, egy kerti csap.vagy gyűlik esővíz, aztán teletöltünk vele minden mozdíthatót, vagy fürdőből eresztjük.Van kút is, de húzni kell belőle, most az nem aktuális. Reggel egy órán át locsoltam a beteg lábammal cipekedve. Nem az cipekedett, csak tartja a súlyt.Épp elég volt, de kőkemény a föld, locsolni kell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A másik házban nekem is volt kút, vettem egy mélykúti szivattyút és ott azzal locsoltam. De kell a hordó is, mert a paradicsomot, paprikát csak a tövénél locsolom, hogy a betegségeket minél tovább távol tudjam tartani. Nálam jól van megoldva a kerti csap, mert kettő van egymás mellett, így nem kell állandóan levenni a slagot, ha kannázni akarok.

      Törlés