2021. június 17., csütörtök

Megérkezett

a felmentő sereg. Tegnap sikerült itt a faluban szerezni néhány paradicsom és paprika palántát. A paradicsom Mobil, mert én csak sült paradicsomot teszek el, a paprika pedig pritamin, mert a fehérre nem igazán van kereslet, hiszen ha van paradicsom termés, akkor nem eszem paprikát. Évente 1-2 adag töltött paprikára és lecsóra való mennyiséget meg tudok venni, így nem kell a felesleggel bajlódnom. A pritamin paprika később fog beérni, amikor már a paradicsom is gyérebb. A palántákat házhoz is szállították, így még a felmelegedett autóba sem kellett  beülnöm. 


Már ki is ültettem mindet, a paradicsomok egy része kissé kókatag, de remélem, azok is összeszedik magukat. Kiültettem a nálam megmaradt satnyulékokat is, meglátjuk, lesz-e belőlük valami.


Amikor kihozták a palántákat, a kocsiban volt máshonnan megmaradt kápia is, így abból is vettem 3 tövet, nem tudom, mi lesz velük, mert már kis termések is vannak rajtuk. Most szépen néznek ki, remélem, ez így is marad.


Az ágyásokhoz közel felállítottam egy töltőállomást is, ha csak 1-2 kanna víz kell, ne kelljen a kert elejében lévő csaphoz rohangálni és vissza a kert végébe, ha beindítom a slagot.


Az idén ki akartam próbálni néhány növénykülönlegességet, többek között egy földimogyoró fajtát, de csak 6 db magot kaptam azzal a javaslattal, hogy neveljek palántát belőle. Óvatosságból csak az első 3 db-ot vetettem el, nem is lett belőle semmi. Most aztán sor került a második háromra is, nem sok jóban reménykedve. Ma, amikor mentem locsolni, ezt láttam. 


Sajnos a többivel, pl. fekete babbal, csoki mentával nem volt ilyen szerencsém. A két különleges paprika ugyan kikelt, de hónapok óta 2 centis magasságban vegetálnak. Lehet, hogy úgy fognak járni, mint a megmaradt paradicsomok, kiültetem őket, aztán vagy megmaradnak vagy zöldtrágya lesz belőlük. Ha egy kicsit alábbhagy a hőség, akkor a karalábé palántákat is kiszedem a kardvirágok közül és átültetem a veteményesbe.

Ami az eddigieket illeti: a 20 szem lila krumpliból kettőt láttam kikelni, de amikor nagyobbak lettek, rájöttem, hogy akáchajtás. A 3 db kicsirázott nem tudom milyen krumplit a pincéből szintén kiültettem, na azok kikeltek. A fokhagymából 2 fejet ültettem, 1 szálat látok kikelve. A kétféle hagyma szépen sorakozik. A kukorica is növöget, az uborkáknál viszont nem látok fejlődést, pedig azok gyorsan nőnek. De legalább még élnek. A kétféle retek szépen kikelt, de a négyféle salátából még semmi sem látszik. Szintén semmi a céklából, viszont a mellé vetett sárgadinnyék nagy része kikelt. Azt hiszem, ebben az évben gyakran fogom meglátogatni a zöldségest.

4 megjegyzés:

  1. Ezt a tartályt hol vetted? Úgy töltöd bele, ugye? Épp a napokban kerestünk csak sima tartályt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy 220 l-es hordó, van teteje is (az enyém már eltört) és az alján van egy csap. A minap láttam ilyet a műanyagos boltban. De szinte minden barkácsáruházban, gazdaboltban van. A Vaterán vagy Jófogáson használtat is találsz. Próbáltad már a helyi FB csoportban? Az enyém már régen családunk tagja, 15 éve van nálam, előtte anyukámnál teljesített szolgálatot kerti zuhanyzóként. Igen, slaggal felülről töltöm.

      Törlés
  2. Köszönöm, de hogy töltötted fel, slaggal?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha megnézed a képen, az a fölső fehér rész a teteje, amit egyszerűen leemelsz róla és feltöltés után visszateszed. Anyukám fifikás volt, mert vágott rajta egy lyukat és csak beledugta a csövet. Ennek csak az a szépséghibája, hogy ez nem hajlékony műanyag, hanem keményebb, törékeny. Így a lyuk egyre nagyobb lett, a végén pedig teljesen kitört, így csak a perem van meg, egy lappal van letakarva, hogy ne menjen bele semmi.

      Törlés