2021. július 3., szombat

Folytatódik a kertrendezés

A kertem legelső tulajdonosa évtizedekig birtokolta a helyet, valószínűleg sokszor csuklik, mikor emlegetek néhány megoldását. Azon viszont hosszan eltöprengtem, vajon miért tesznek egy kertbe szőnyeget. Eléggé viseltes, nem tudom, eredetileg mi volt, biztosan nem műfű, csak zöld. A kerti zuhany és a ház terasza között egy lejtős területen volt, már nyilván betemette a homok és a gaz is kezdett átütni rajta. Most felszedtem és hátra vittem a kertben egy rész nehezen irtható gyom letakarására.


 

Abban reménykedem, hogy ezt nem tudja a szél megemelni, mert korábban raktam le megmaradt pvc darabokat, azokat simán elfújta a szél. Először levágtam a füvet, majd össze is gereblyéztem, hogy minél simább felületet alakítsak ki. Azután leterítettem, letapostam, hogy minél jobban simuljon a földhöz. Alácsúsztattam a linóleum darabokat is, így még nagyobb felületet tud lefedni. Majd néha alákukkantok, hogy mi a helyzet.


Délután elégettem az összegyűjtött fenyőtobozokat és néhány elszáradt ágat, közben beszélgettem a szomszéddal. Azt javasolta, a kert végében lévő diófától és fenyőtől szabaduljak meg és ott legyen egy összefüggő veteményes, mert ott a legjobb a talaj.


Ez a diófa elég beteges, nincs rajta termés és tele van hangyával. Mivel van mellette egy másik, amelyik szintén alapos gondoskodásra szorul, azt hiszem, fájó szívvel, de kivágatom.


Ez a kettő néhány év múlva egymásba nőne, szóval jobb megválni tőle. A szomszéd mindjárt felajánlotta, hogy van láncfűrésze és kivágja. Ez jó ajánlat, de azért elgondolkodtam rajta: a fakivágás veszélyes üzem, ha valami történne, azt nem lehetne visszacsinálni, a fő probléma, a sok le- és kivágott fa még mindig ott lenne. Korábban a kertésszel beszélgettünk róla, hogy legjobb lenne ledaráltatni és leteríteni oda, ahol nehézkes a fűnyírás. Most találtam a közeli városban egy ilyesmivel foglalkozó céget, a jövő héten fel is hívom őket. Remélem, így meg lehet oldani a dolgot.

Közben a vetemény növöget, nem viszik túlzásba, szinte minden nap gyomlálnom kell, mert az valahogy szaporább, mint az én kényes palántáim. A karalábék és az uborkák megindultak, de a hagyma elég satnyácska. Most elvetettem a maradék saláta- és uborka magot, hátha lesz belőle valami. Találtam valami régi koktélparadicsom magot, azt is kiszórtam, legfeljebb zöldmulcs lesz.




S hogy valami jó is legyen ebben a napban, csináltam egy kis csokifagyit. Nyami.



4 megjegyzés:

  1. Nálunk is maradt itt szőnyeg. Szerintem feleslegessé váltak, így szabadultak meg tőlük. Szépen alakult a kerted, a veteményesed.Ez a céges megoldás a jó, szerintem. Nálunk még máig vannak törzsdarabok, méteresek a diófa csonkolása után. Van darálónk,de valahogy nem akar munkába állni. Lehet, mert nem én csinálom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szőnyeg szerintem valami kinti cucc, mert gumis a hátoldala, ezért is nem ment még tönkre. Ami a fákat illeti, nekem is van ágdarálóm, de az max. 4 cm-es ágat visz. Itt pedig elég vastag fák is vannak. Azt mondták, hogy túl vastag törzset vagy tuskót nem tudnak ledarálni, remélem, a 20 cm átmérőjű fa még elmegy, a többi vékonyabb ág és fenyőbokor. Mivel van kosaras emelőjük és alpintechnikát is alkalmaznak, sőt kifejezetten a kis helyen lévő veszélyes fákra szakosodtak, remélem megoldják. Ma már beszéltem velük, valamelyik nap eljönnek felmérni. Kíváncsi vagyok, mennyit kérnek, Pesten egy fa kivágása emelőkosárral, eltakarítva 120 ezer.

      Törlés
  2. Volt ma ágdarálás, ki is raktam, takarjon a darálék. Kérdés: mennyi csiga lesz benne reggel? Nálunk egy tűzoltó vágta ki a fákat: fenyők , 3 db. hatalmasak voltak. Ő lentről ment felfelé szórta le amit levágott. Eszméletlen ügyes, egy ágat le nem tört azzal amit leszórt. S harmada volt amiről írsz. Mi ágakat daráltunk, szőlőt, amiket lenyesegettem. meg borostyánt. Kiderül majd mire lesz mindez jó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam csak az ágdarálás lesz 40 ezer, mert rengeteg van és még 3 magas fát kivágatok, plusz kettőt, ami négy, mert mindkettőnek több törzse van, meg kell tisztítani a száraz ágaktól, meg van egy nagy fenyő sövényem, amit már nem tudok egyedül megrendszabályozni. Itt sok a vastag ág, de egyébként sem állnék neki, mert mindegyik rendkívül szúrós.

      Törlés