2021. július 9., péntek

Mozgalmas hét

közeledik a végéhez, főleg ha azt vesszük, hogy napok óta a 35 fokos fakalyibában üldögélek vizes abroszba csavarodva. Tegnap volt az első éjszaka, amikor nem tudtam elaludni a vizes abroszom nélkül és ma már olyan nehezen bírtam, hogy délután leköltöztem a pincébe. 


Persze itt sem volt nyugtom, mert a felújításra váró konyhaszekrény vádlón nézett rám, így azt is kapargattam egy kicsit. Ettől persze ott is melegem lett.



Örömmel konstatáltam, hogy még a pincében is gyom nő. Nem is tudom, mi lehet, de nem tudtam kitépni, beleszakadt a gyökere.


Az eperágyás gyomlálásakor meg apró parlagfüvek vigyorogtak rám. Mintha még nem lenne elég bajom.


Szóval a hét jól kezdődött. Sikerült kerítenem egy bátor embert, aki az egész kalyiba felújítását elvállalná. Örömöm majd akkor hagy alább, ha meglátom az árajánlatot. További örömre adott okot, hogy már szedhettem néhány retket, ami valami csoda folytán nem magzott fel ebben a hőségben.


Kedden jött a kertész, hogy segítsen kiásni a kutyafuttatóból a susnyást, ami ilyen volt:


Most így néz ki. Nem vagyok vele teljesen elégedett, mert amikor nem álltam ott és néztem, akkor nem ásta ki, csak levágta. Ezt én is meg tudtam volna csinálni, csak pont ezt nem akartam. Most kb. 2 cm-re áll ki a földből a bokrok szúrós töve, amire ha véletlenül rálépek, felsérti a lábam.


Közben beszélgettünk a félresikerült palántanevelésemről és azt mondta, talán az volt a baj, hogy túl kicsi edényben akartam nevelni, nem ültettem át, hogy könnyebben tudjam szállítani. Mindenesetre két parit kihúztam, mindenük megvan, szép a gyökerük is, csak kis bonsai-ok maradtak.



Egy haszna mindenesetre volt a napnak, megemlítettem neki, hogy a pöcegödör szélén feltűnően zöld és dús a növényzet, ami kissé aggaszt. Felajánlotta, hogy segít felemelni a tetőt, hogy belenézhessünk. Na rögtön el is ájultam, mert már púposan volt benne a szennyvíz, ami biztosan nem mind tőlem származik. Ennyit arról, hogy nem kell vele foglalkozni, mert elszivárog a víz. Délutánra szerzett egy telefonszámot, ahol szippantást lehet kérni. Felhívtam őket és másnap reggel 8-kor már ki is jöttek. Ez Pesten 8-10 napig is eltart.


Hát emberünk belógatta a csövet és vagy fél méternyit kiszippantott, mire a beömlőcső előtűnt. Még jó, hogy nem öntött el a szennyvíz. Így módomban volt alaposan megnézni a gödröt, ki van rendesen betonozva, kivéve az alja, az a szivárgó, de úgy tűnik, innen már nem szivárog semmi. Megtudtam azt is, hogy a tároló csak 6 m3 és nem tíz, ahogy az előző tulaj mondta. Megkérdeztem a Septifos-ról is, de azt mondta, vegyesek a tapasztalatok, van aki esküszik rá, mások szerint nincs értelme. Azért megpróbálom, hátha tisztít valamit ezen a régi gödrön. Tudtommal sosem használták intenzíven, tehát nem tudom, mi a fenétől gyűlt így össze a szennyvíz.

A hét elején eljött a favágó-daráló ember is, megállapodtunk és ha az időjárás is úgy akarja, szombaton ennek is a végére járok.

2 megjegyzés:

  1. Nem lehet rád mondani, hogy unatkoznál. Igazad van, legyen minden rendbe téve. Nem értem miért nem őszinték az eladók, gondolják vigyék, utánuk özönvíz. Néha meg az ember (én) annyira akar valamit, nem mérlegel, megveszi. Remélem jön a lehűlés, mondjuk felénk híre-hamva sincs, eddig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehülés? Már annak is örülnék, ha esne egy kis eső. De csak dörög és körbejár. Kedden Pestre kell mennem. Egy hete még örültem, hogy csak 28 fok lesz, ma reggel már 32 volt az előrejelzés, az imént megnéztem, most meg már 34 fok. Rengeteg elintéznivalóm van, majd hőgutát kapok, a kocsiban nincs légkondi. Igyekszem a házat rendbe hozni, mert itt-ott beázik, így nem lehet benne fűteni, mert kifújja a meleget a szél. Hónapokig nem vagyok itt, tönkre is mehet. Ez a pöcegödör engem is bosszant, de túl vagyok rajta, most már tudom, mire számítsak.

      Törlés