2022. május 8., vasárnap

Térdig gyomban

Amikor húsvét után itt hagytam a kertet, egy nagyobb ágyás kivételével szépen ki volt minden takarítva, elvetettem, amit lehetett, minden rendezetten nézett ki. Most nem egészen három hét után alaposan meglepődtem a látványon. Gyom, ameddig a szem ellát. Térdig érő. Az ágyások között, ahol nyilván érte a táp is, egy dzsumbuj nőtt. Nosza rögtön nekiálltam kaszálni. Persze a tologatós fűnyíró az ilyen magas gyomot már nem viszi el, úgyhogy kénytelen vagyok a kis szegélynyírómmal kínlódni. Ha ez így megy, egy hétig el fog tartani a művelet.


A fürdőszoba ablakból pont ide lehet látni, megfigyeltem, hogy a levágott füvet egy csomó madárka lepte el és ott csipegettek. A segítség mindig jól jön.



A zöldborsó egy része már 2018-ban elvesztette a szavatosságát, úgyhogy a kelési arány nem túl jó. Nem gondoltam, hogy ez lesz, mert februárban egy keveset próbaképpen elvetettem és az szépen kikelt. Bezzeg a gyom térdig érő bozótost nevelt.



A fűszernövények nemigen keltek ki, csak a petrezselymet látom itt-ott. Vetettem répát, gyökeret és pasztinákot, azok sem látszanak, de lehet, hogy csak lassan kelnek. Találtam néhány lejárt szavatosságú spenótot, azok alig kelegetnek.


A saláták és retkek sem vitézkednek. Most kaptak tápoldatot, de úgy tűnik, minden nap locsolnom kell, ha akarok egy kis termést.


Az eper szépen virágzik, de ezt is locsolni kell, mert hamar meg tudja adni magát. Azóta már kigyomláltam.



A palánták már éjszakánként is kint vannak, igaz, este letakarom őket egy fólia alagúttal, nehogy valami hirtelen zápor meglepje. Ha esetleg a fagyosszentek hideg éjszakát hoznának, majd berakom őket a kocsi csomagtartójába. Ennyinek a házban már nem lenne helye.



A múltkor éppen kint voltam a kertben, amikor erre a járt a postás. Mivel ez nagy terület, itt robogón jár a postás. Mindjárt a kezembe is nyomott egy több oldalas dörgedelmet, hogy azonosítsam a  putrit, mert ha levelet akarna hozni, nem találna meg. Akit meglátott, mindenkinek adott ilyen felszólítást. Hát, az ingatlannyilvántartásban két cím van, az elődöm lakcímkártyáján annak egyike szerepelt. Az Eon egy harmadik címazonosítót alkalmaz, az önkormányzat adókivetésén egy negyedik szerepel. Hát én végül ezt az utóbbit választottam. Nem mertem a kapura felszerelni, nehogy egy szélvihar eltörje. Itt ez a tábla védi valamennyire.


Egyébként még küzdök a hangyákkal, mert a ház egyik sarkánál felmennek a falon a tetőig, mivel csak ott találnak fát. Ha kimegyek, jövet-menet megnézem azt a sarkot, akit lehet, bio légycsapóval verem agyon, a többit próbálom egyéb módon távol tartani. Alulra a betonra és a kő alapra hideg zsíroldó, a falra és a tető alá pedig hangyairtó. Szerintem még az igazi rajzás nem indult meg, mert bár egyik-másik cipel magával valamit, de sok szárnyas példányt még nem láttam. A darazsakat is sasolom, de még nem vettem észre, hogy valahol gyülekeznének. Viszont ma felfedeztem, hogy valami nyomorult csigafajta akar megtelepedni és nemcsak a kő alapon, hanem a házfalon, ami tulajdonképpen a szigetelés, is találtam néhányat. Nem örülök neki, mert a falon, miután levertem őket, apró mélyedések maradtak.


Hát így telnek a napok, még mindig lassú vagyok, fáj a derekam és rengeteg mindent kellene csinálni, de nem haladok semmivel. Ez van.




4 megjegyzés:

  1. Nem keresel meg egy hangyairtót, hivatalosat? Ők vegyszerrel dolgoznak, mással, mint a hétköznapi ember. A bolháknál tapasztaltuk. Drága volt, de hatásos. Értem , érzem a gazba fulladásod, van ahol nálunk is ez van, még jó hónapig legalább. Az ember lassan megtanulja, hogy lassítson, legyen türelme kivárni, ez van. Jobbulást kívánok a derekadnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva a hangyaproblémát még nem ítéltem olyan súlyosnak, hogy hivatásos segítséget kérjek. A gyom meg sajnos a legkisebb esőtől is robban. Tegnap kigazoltam a kardvirágokat, a gyomok nagy része tetves volt, s persze tele volt hangyával. A derekam csak akkor fáj - egyelőre - ha többet vállalok, mint kéne. De valahogy nehéz tudomásul venni a testi lepusztulást. Cirnyó úrfi miatt pedig részvétem.

      Törlés
  2. Nekem a hangyák ellen sütőpor vált be. Jobbulást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Sajnos ezek ún. lóhangyák vagy ácshangyák, a sütőpor és egyéb házi huncutságok nem hatják meg, mert nem viszi be a bolyba. Ide napalm kell vagy lerágják rólam a házat.

      Törlés