2013. július 28., vasárnap

Jól megjártam

a sárgabarackkal. Mivel Kuresia csak 2 szemet adott és mivel imádom a kajszit, ezért elzarándokoltam a piacra és televettem a kosaram. Szépen beosztottam a 8 kilót: maradt enni, készült 3 üveg befőtt és két féle dzsem (az egyik diabetikus). Amikor elkészült a lekvár, megkóstoltam és valami furcsa szálkák voltak benne. Fás volt a sárgabarack. Ilyet még nem pipáltam. Olyan durva szálkái voltak, amit nyersen nem vettem észre. Főzés után azonban nagyon zavaró volt. Kénytelen voltam átpasszírozni az egészet, pedig szerettem volna darabosra hagyni. De nem lehetett. Így már jó lett. Még jó, hogy észrevettem, különben köpködhettem volna utólag. A szó szoros értelmében is.





S hogy a bosszúságnak ne legyen vége, megtörtem a magját is, mert nagyon finom volt. Este 10-kor az udvaron lámpafény mellett. Persze még ott ólálkodott egy méhecske. Jól lesújtottam, de túlélte és belekeveredett a barackmag-törmelékbe, én pedig egy jól irányzott mozdulattal belesepertem a vödörbe. Bosszúból jól belém szúrt. Azonnal szódabikarbónát tettem rá, egy méhész szerint ez a legjobb megoldás. Azóta bucira dagadt kisújjal virítok.

4 megjegyzés:

  1. Mi is így jártunk. Nem tudom honnan származik a barack, amiket mostanság árulnak a piacokon, de, hogy nem magyar termék, az tuti. Ezt az átpasszírozást kipróbáljuk. Min nyomtad át?

    VálaszTörlés
  2. Hát nem tudom, az őstermelői standon vettem, szép volt, érett és finom. Egyszerű fém szűrőn nyomtam át, kisebb merőkanállal óvatosan passzírozva. Könnyen és gyorsan ment. Így azért megmentettem a lekvárt, még jó, hogy idejében észrevettem.

    VálaszTörlés
  3. Biztos, hogy magyar termék. Nekünk a kertben van egy nagy barackfa, és egyes években erősen fás a barack, más években kevésbé. Olvastam a neten, hogy van ilyen fajta barack. A kertész szerint a mixerezés vagy a passzírozás segít.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, én is így jártam el, csak korábban sosem találkoztam ilyesmivel és jól meglepődtem.

      Törlés