2013. július 2., kedd

Szörnyecske

cukkinit tartósít. 



Még sosem csináltam így, de a mélyhűtő kapacitás véges, ezért most megpróbálkozom üvegben tartósítani a termést.


Öt üveggel lett, most a hűtőtáskában dunsztolódnak. A maradék ment a mélyhűtőbe, majd szendvicskrémmé változtatom.

Mivel az idén rendkívüli mennyiségre számítok pl. eperből, elkezdtem gondolkodni olyan tartósítási módokon is, amik afféle luxusnak számítanak, pl. van egy üveg Finlandia vodkám, de így magában nem  iszom meg, ezért most gugliztam eperlikőrt, már itt érik az üvegben. Az eredményről 4 hét múlva tudok beszámolni:


A hét végén a szomszéd elkérte a fűrészemet, én pedig arcátlanul tarháltam egy kis zöld diót, mivel az én diófám kipusztult. Ha lenne eszem, de nincs, akkor már korábban kérhettem volna Anyukáméktól, mert nekik két hatalmas fájuk van. Ugyan a hét végére ígért, de szerintem az már nem lesz jó ilyen célokra. Itt egy kis befőttnek való ázik, másik két üveg pedig a putriban van, leöntve a maradék vodkával, abból majd diólikőr lesz. Mindenesetre a jövő évi naptáramban előjegyeztem Szentiván éjét, a fáma szerint akkor kell szedni a zöld diót.

A korábbi években sosem csináltam szörpöt, az idén azonban nagyon belecsaptam a lecsóba, hogy némi képzavarral éljek. Felbuzdulva a jól sikerült bodzaszörpön már csináltam eperszörpöt is, az nem igazán sikerült jól, mert a habot nem szedtem le, de az íze kiváló. A málnaszörpnek való most érik:


Most szederrecepteket keresek, mert úgy látom, iszonyatos mennyiséggel ajándékoz meg az az egy nyamvadt bokor, ami két éve majdnem kipusztult. Még egy állványt is kapott, hogy ne a földön nevelje a bogyókat.



A legnagyobb kíváncsisággal azonban dédelgetett kedvencem termését várom. Ő egy kis áfonya bokrocska, 3 éves, könyvből tanultam a nevelését, az első két évben leszedtem a virágait, hogy jól meg tudjon erősödni. Áfonyát termelni nem könnyű, nekem is több bokrom kipusztult, pedig tőzegbe ültettem, árnyékos helyre, de mégsem maradtak meg csak ez az egy. Még fenyőtű komposztot is hoztam neki Anyukám kertjéből, mert az savanyítja a talajt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése