2013. július 18., csütörtök

Ribizliisten kitett magáért,

bár én nem bántam volna hanyagabb munkát tőle.



Ahhoz képest, hogy mindegyikből csak 1-1 bokrocskám van, amit minden évben szigorúan megtépázok tavasszal, most rengeteg termés lett. Sajnos elég apró fürtök, főleg a fekete, ami azért is érdekes, mert a szemek pedig nagyok. Egyelőre leszemezve kuporognak a fagyasztóban, a fekete egy részéből fagyi alapanyagot és öntetet gyártottam. A többit majd összefőzöm vagy dzsemnek vagy szörpnek a szederrel. Le sem mertem fotózni a szederbokrot, annyi van rajta. Órákig kötözgettem a földön fekvő ágakat. Rettegve nézek a szüret elébe.

A fekete szőlőlugasomat valamilyen csapás érhette, mert az egyik oszlopa elkorhadt és kidőlt, az egész tőke meg a földre rogyott. Most kapott mankóoszlopot, amihez ideiglenesen kikötöztem, majd ha leérik, megcsinálom rendesen. Remélem, nem esett baja, mert nagy terveim vannak vele, direkt bőtermőre metszettem tavasszal.



Már háromszor szedtem levendulát a kis bokrocskámról, ami szépen terebélyesedik. Láttam valahol, hogy kis gömbformára kell metszeni, bár nem igazán tudom, miért. Na majd megpróbálom. Most kis csapzott.



Ebbe pedig nemsokára beleharapok:



Ebbe meg csak sokára. Jó nagy meglepi lesz, mert eddig még nem tüntetett ki termésével.


Ő pedig hét végén tányérra kerül töltött tök kapormártással formában. A két nagyobbat üvegbe gyömöszöltem télire. Még sosem üvegeztem tököt, eddig csak mélyhűtöttem. Egyelőre a muslicákat hajkurászom az üvegek körül, mert a Na-benzoát ellenére is forronganak.



A cukkinik hatalmasra nőttek, ezeket már nem tudtam mire használni. Szerintem így is raktam el eleget mélyhűtőbe és üvegbe is. Ezeket meg legyalultam és zöldmulcs lett belőlük. Feltételezem, jövőre mindenhol kikelnek.



Már ettem a Lugas F1 pariból. Nagyon finomak voltak. A többi azonban még nagyon kisbogyós állapotban van. Ennek is zöldparadicsom lekvár lesz a vége, mert nem fognak beérni.





Ők pedig csak úgy vannak, mert szépek. Eljöttek velem, hogy itthon is gyönyörködhessek bennük.


6 megjegyzés:

  1. A levendulabokor metszéséről: azért kell szépen felére, egyharmadára visszavágni, mert elfásodnak a szárak és csúnyán felkopaszodik. Ne sajnáld tehát a metszőollót tőle... :) persze arra ügyelj, hogy a fás részre ne vágj bele, mert akkor kampeca...
    De hogy valami hasznosat is mondjak, inkább idebiggyesztek egy linket. Ebből kiokosodhatsz. (én is innen szívom magamba a tudást) http://www.levendulamagazin.hu/kert/196-levendula-metszese

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húúú, nagyon köszi. Most látom, hogy eddig mindent rosszul csináltam. Csak szedegettem néhány szálat, nem az egészet vagdostam le. A bokor bár növekszik, de fásul is rendesen. Megpróbálom rendbehozni, hátha megmarad. Az én bokrom persze nem ilyen szép, mint a videón, mert sokkal rövidebb száron hozza a virágot. Kis korcs.

      Törlés
  2. Majd megszépül... :) Látnád az enyéimet. Tavaly 2 maréknyi csokor, idén 1 nagy bevásárlókosár púposan megpakolva virágot gyűjtöttem be, ugyanazon tövekről.

    VálaszTörlés
  3. A mennyiség nálam is látványosan növekedett, de én nem így egyszerre vágtam le minden virágot róla, hanem csak csipegettem. Valószinűleg ezért olyan kis csapzott. Most hétvégén megnyírom.

    VálaszTörlés
  4. Jó régen jártam már nálad, engem is eléggé lefoglal a kert meg egyebek, de most végigböngésztelek:) Nálam idén a sárgabarack tett ki magáért igencsak, elképesztő mennyiség:) Eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is bosszants a sárgabarackkal:-) Ma reggel voltam a piacon és vettem egy kosárral. Merthogy imádom, de nálam mindössze 2 szem termett. Igaz, a fa sem régi, de már dögrováson van.

      Törlés