2013. július 30., kedd

Visszaszámlálás

2 nap a szabadságig. Már nagyon mennék. Elegem és melegem van a vasbeton munkahelyemen. Bár már majdnem az összes befőttes üvegem foglalt, tettem el tököt, cukkinit, zöldbabot, epret, málnát, ribizlit, már érik a szeder is. Szedtem egy kevés kifejtőbabot is. Uborka nem lett, így azt vennem kell, padlizsánt szintén. Ezt majd holnap reggel megejtem és jönnek velem putriba. Tehát savanyúság eltevése, illetve az őszibarack és szilva termés vár feldolgozásra. Már előkészítettem az aszalódobozt a nagy rohamra. Végre-valahára elkezdett érni a paradicsom is, a hét végén már sajátot ettem. Igaz, egyelőre csak a Cherrola, de látom, hogy a többi is világosodik.





Ezek a ducikák meg csak dagadnak, tavaly fele ekkorák voltak, igaz, az volt az első termés.


Ezt a bokrocskát pedig a hét végén kétszer is elárasztottam, hátha meg tudja érlelni a termés nagy részét és nem sül előbb meg. Egy ág már le is száradt.


Megvolt az első szedés is, nagyon szép nagy, édes gyümölcsöt adott. A piacon 2.000 Ft-ért adták kilóját.


Életem első saját eperlikőrje. Nagyon finom. Az epret is eltettem egyelőre, fagyival csodás. Tényleg, a fagyigép is éppen megy, pörkölt diós fagyi készül.


Ezen a sikeren felbuzdulva tervezem fekete ribizli és szeder likőr készítését is.

Ezek a szépségek a kedvenceim. Amelyik sérült, vagy letört, azt beviszem a szobába és ott is gyönyörködök benne.



2 megjegyzés:

  1. Nem tudom, az első képed direkt vagy véletlenül lett ennyire piros-fehér-zöld, de ettől én egyből teljesen beleszerettem :)

    VálaszTörlés