2015. augusztus 18., kedd

Esőnap

vagy inkább esős nap? Azért nem lehetett lazsálni, mert a hőség miatt késésben vagyok a tervezett munkálatokkal. Ma legalább a fáskamrát úgy-ahogy rendbe tettem. Felvágtam az összes nagyobb darab faágat, hogy minden beférjen a kályhába. A darálékokat is dobozokba rendeztem, kisöpörtem, már amennyire a rossz aljzatbeton és az omladozó fal ezt lehetővé tette. Íme a végeredmény:


Egyik oldalon a tüzelőanyagok,(a kék vödörben dióhéj van, jól ég)



másik oldalon a kézi szerszámok:


Az értékes gépek persze a ház kis szobájában állomásoznak, ott nagyobb biztonságban tudom őket.


A kamrának használt nyári konyha is kezd megtelni:


A frissen befőzöttek azért vannak a földön, hogy hamarabb észrevegyem, ha valamelyik forrong. A nyomát is könnyebb feltakarítani, mint a rozsdásodásra hajlamos polcokról.

Az esőre eddig nem lehet panaszom (kopp-kopp), mert bár éjjel is sokat esett és ma is szinte egész nap, de csendes, őszi eső, nincs szél, a kertben is alig tett kárt. Az imént ellenőriztem az epreseket, jó süppedős, ázott a földjük, de nem tocsog a sárban, szóval ha eláll az eső, 1-2 nap múlva szépen meg lehet művelni. Persze ez csak mostani állapot, ami még romolhat. Elszörnyedve láttam a tv-ben, hogy pesti lakhelyem közelében özönvíz volt, még jó, hogy nem voltam ott, úszhatott volna Nünüke is. 



Ezek várnak itt áttelepítésre:




Ez meg a burjánzó hajnalka, már az egész kerítést benőtte. Kíváncsi vagyok, lesz-e sok virág rajta.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése