2015. augusztus 4., kedd

Helyzetjelentés

Ez a bejegyzés akár arról is szólhatna, hogy nekem semmi nem jó. Eddig szidtam a büdös patakot és a nem kevésbé büdös önkormányzatot. Most végre kiásták, épp most mélyítik és igazgatják, tehát ez rendben is lenne, de ennek következtében eltűntek a békák.


Most kezdhetek elgondolkodni azon, vajon ez a kár nem lehet csigatett? Itt még sosem volt csigakár, így nem pontosan tudom, hogy tényleg az-e. Csigát sem találtam még eddig. Mármint azt a rettegett spanyol meztelen csigát.




Ennyi paprika maradt, már virágzanak. Termés ebből sem lesz.


Bezzeg a tököm...


Na és ki lakik a komposztálóban? Illegális házfoglaló kanadai sütőtök.


A sárgadinnye csak álom marad... még virágzik, sehol egy tökfej.


A limababot is kiástam a gyom és a citromfű-tenger alól, hát nem szép látvány.


Még a paradicsomok is csak gondolkodnak rajta, elpiruljanak-e már vagy még várjanak? Ezek itt a betegeskedők. Csak nem tudom, mi bajuk.



Ezek meg a lugasok, nem nagyon kapkodják el.



S hogy a szomszéd kertje mindig zöldebb? Nem, csak gyomosabb. Sokkal.


Ez meg itten a szeder. Két száraz ágat már kivágtam belőle. Maradt még néhány.



A szilvafa sincs a topon. Nem látom, hogy érnének, inkább csak fonnyadoznak.


A kukoricákkal meg végképp nem lehet dicsekedni. Csak az az enyém, ami a büdöskésben van, a többi a szomszédé. Jövőre majd büdöskét termelek, az legalább sikeres.



Bánatomban láncfűrészt ragadtam....



és ez lett a vége:


Most fekszem a - még - hűvös szobában és fáj a vállam. Hát így telnek a parasztasszony napjai.


2 megjegyzés:

  1. Az én paprikám tele kicsi paprika kezdeménnyel, amiből sosem lesz paprika, már nem öntözöm. Örülj, hogy nincs csigák, minden növénykét, jövendőt felfalnak. Zacskószám szórtam szét magokat, kikelni láttam őket, aztán soha többet. Már nem is vetek. Mondjuk ilyen alapos kertem sosem volt, mire kitanultam, lassan lemondok róla, maradnak a gyümölcsök.

    VálaszTörlés
  2. Az idén én is zacskószámra szórtam, aztán az egy kezemen meg tudom számolni, hány tő uborka, dinnye, paprika, káposztafélék maradt meg. A csiga nyilván egyszer ide is elér, biztos nagy erőket emészt fel az ellenük való védekezés. A paprika külön bosszant, mert két éve ez megy. Tavaly a sok eső, idén a kevés eső. Mondom én, semmi sem jó.

    VálaszTörlés