2015. augusztus 15., szombat

Mindenki másképp csinálja

Összevágtam és daráltam az összes faágat és gallyat, ami az év folyamán összegyűlt. Jöhet a tél, van tüzelő. Ja, nem is szoktam télen lejárni. Nem baj, majd elfogy a hűvös tavaszi és őszi napokon.




Persze nem mindenki ilyen kispályás módszerekkel csinálja, hanem úgy, mint a szomszéd.



Kicsi az udvar? Nem fér be a teherautó? Sebaj.


Mi falusiak így nyomjuk: az év legmelegebb napjain aprítjuk a tüzelőt.

A paradicsomok meg így: ezt már valami nyavalya elvitte.


Ez valami másfajta nyavalya:


Ez meg fő a változatosság alapon még másik:


Aztán meg van olyan is, aki túlzásokba esik.


Na ez a sárgadinnyékről nemigen mondható el:


Amin van termés, az se valami fényes: dísztöknek is silány lenne.


A múlt hét csütörtök óta nagyjából semmit nem csinálok, csak átkozom a hőséget. Igaz, kétszer megtöltöttem a befőzőautomatát, egyszer tök+paradicsom+uborka kombóval, ma reggel meg uborkáztam, mert nekem ugyan nem termett, de tegnap kaptam 5 kilót. Holnap meg tökölődhetek, mert úgy látom, legalább 4 db ott vigyorog a levelek alatt. A nagyjából érett paradicsomokat is leszedtem, nehogy éjjel valami vihar meglepjen. Azokkal is kell valamit kezdenem. Sajnos a nagyja még éretlen, úgyhogy a szabadság letelte után valószínűleg minden hétvégén jöhetek befőzni. Az őszibarack sincs sehol. Máskor aug. 20-a után már az egész a spájzban és a hűtőszekrényben szokott lenni. Csak tudnám, mi a fene érleli, ha nem a napsütés, merthogy ebből volt elég az idén. Ez már a negyedik hőhullám. Már megint a régi nóta, nekem semmi sem jó. Minden este locsolok, hogy legalább a megmaradt 2-3 fej káposzta és kel megmaradjon. A locsolás a nyamvadt bazsalikomoknak is jót tesz. Na meg a hajnalkának. Virág még nincs, csak bozót. Már a fára is felkapaszkodott. Most esőért imádkozom, mert akkor kicsit felázna a talaj és végre az eperprojektnek is a végére járhatnék. Különben füstbe ment terv lesz. Apropó füst, tűzgyújtási tilalom van, betakartam fóliával az égetnivalót, nehogy a jövő hétre szétázzon, remélem akkorra a tilalomnak is vége lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése