2015. augusztus 19., szerda

Kármentés

Két napja még 35 fok volt, ma 15 és szinte egész nap szemerkélt az eső. Úgy tűnik, ezt nem minden növény tolerálja jól. Meglepetésemre a Chocolate cherry paradicsom nem repedezett, de minden egyéb igen, főleg a Lugas. Ami még félérett, az is repedt. Most leszedtem az egészet és betettem az aszaló gépbe, majd lesz valami.




Valahol azt olvastam, a Chocolate cherryt érdemes féléretten leszedni és az ablakban érlelni. Nem tudom, ebben a hidegben mit fog ott csinálni, de megpróbálom.



Volt egy kis esőszünet, gyorsan lekapkodtam, amit tudtam.


A zöldbab már megpucolva szárad, fagyasztásra várva. A Zalánt kifejtettem és már mélyhül. Az uborkát leszeleteltem egy kis hagymával és már páclében van. Majd reggel beüvegezem. Mindegyik keserű volt, amit megkóstoltam.

Sajnos a legszebb bokor Osu blue is áldozatul esett, kettétört.


Öt főzőtököt is leszedtem, egyből főzelék lett ebédre, a legzsengébbet majd holnap kirántom, a másik három már a mélyhűtőben ül.
Most fejeztem be a zöld dió likőr beízesítését és a befőtt első napi főzését.
Felszedtem a lehullott szilvát, eddig amit megkóstoltam, finom volt és nem volt kukacos. Az őszibarack továbbra is apró és zöld. Reggel megráztam a fát, de mindegyik ragaszkodott hozzá, nem esett le egy sem.
Hát így állok, nem túl jól, vasárnap pedig vége a szabadságnak. Sajna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése