2017. október 26., csütörtök

Kész

Nagyjából. Mivel a mai nap tűnt a legmelegebbnek az elkövetkezendő hetekben, ezért úgy döntöttem, nem várok tovább, mindent le- és kiszedek. 



Leszedtem az ép paradicsomokat és paprikákat, ami megérik, megeszem, a többi kuka. Így is tele lett egy jó nagy gödör a selejtekkel.



Felszedtem az éretlen sütőtököket, korábbi években ezek még beértek. A három megmaradt tő karfiolból csak az egyiknek lett termése, de az nagyon szép, tömött és fehér. Úgy látszik tényleg jót tesz neki, ha összekötözzük a leveleit. Bár nem tudom, nagyüzemileg ezt hogy csinálják. Néhány éve is volt karfiolom, akkor nem kötöztem és sárgás lett a termés és elég laza a szerkezete.



Tegnap reggel a kocsi szélvédőjén már jég volt. Gondolom, ebből sem lesz már semmi:



A lehullott leveleket összeszedtem és szétterítettem a felrotált ágyásokban. Majd tavasszal beleásom a földbe. Persze még a ház előtt lévő nagy eperfáról alig jött le valamennyi levél, úgy látszik, még nem volt komoly a fagy.



Felhúztam a kútból a szivattyút is, ami már tavasz óta ott volt.


Megszemléltem a patakot, kell-e még kubikolnom. Kéne, ha lesz még egy kellemesebb nap, meg is teszem.



A vizesárok fenti szakaszát is kilapátoltam, amennyire tudtam. Volt ott minden, csődarab, kapafej, kövek, tégla, tetőcserép.



Befejeztem a tető nyestmentesítését is, remélem, elég lesz. 



Nem lett túl szép, de nem baj, csak működjön. (A csatornával párhuzamos élét fedtem be bádoggal.)



Most napjában többször elmélyedek az időjárás előrejelzésben és majd kitűzöm a D-napot. Meg kell előznöm az ónos esőt és a havat, mert a téli gumik pesti lakásomban vigyorognak. Szóval visszaszámlálás indul.

4 megjegyzés:

  1. Szia! A karfiol, hogy ne sárguljon,, és a virág rózsák szépen fejlődjenek ki, a felső nagy leveleit megtörik, egy párat, úgy hogy ráboruljon a virágokra, és betakarja. Nagyüzemben ez a bevált módszer. Próbáld ki így nem kell kötözgetni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszi, már hallottam olyat, hogy a levelével letakarják, csak nem tudtam elképzelni, ez hogy megy. De így már világos.

      Törlés
  2. Szia! Tavaszig már írni sem fogsz? Sajnálom. Jó telelést kívánok, tavaszra várom a posztokat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klára!
      Lehet, hogy még posztolok, de az nem lesz túl izgalmas (bár talán ezek sem). Neked is jó telelést kívánok és köszönöm, hogy ilyen hűségesen követed a blogot.

      Törlés