2021. szeptember 14., kedd

A befőzés jegyében

telt a hét, na meg jó sok méreggel. Sajnos ez azt is jelenti, hogy a kertben csak locsolás volt, meg a paradicsomot megtámadó hernyók legyilkolászása.  A ház szigetelése elkészült, sikerült levenni a budiajtót és így már nem volt akadálya a bevakolásnak. Persze apró problémák felütötték a fejüket, pl. a lábazat és a ház találkozásánál lévő tömítés 1-2 helyen megsérült és a hangyák rögtön megrohanták. Mivel minden nap tartok hangyaőrjáratot, így felfedeztem őket. A tető összeeresztésénél valamiért purhabos tömítést alkalmaztak - miért is csodálkozom, az egész házat az tartja össze - amit a madarak kivájtak és oda fészkeltek. Madarak már nincsenek, viszont a ragaljára fel volt szögelve egy elvágott vezeték, szerintem valamikor tetőantennával néztek tv-t. Ezt a vezetéket most lelógatták a földre, hogy hozzáférjenek a fal csúcsához is. Nem hittem a szememnek, a hangyák szabályos menetoszlopban masíroztak a madárfészekbe. Egy fél flakon hangyairtót rájuk szórtam és vagy két órán át rázogattam a drótot, hogy lepotyogjanak róla a hangyák. Már rég le akartam vágni, de nem találtam szerszámot ilyen vastag kábel elvágásához. A hangyáknak meg annyi, mert ma voltam vásárolni és akciós volt a hangyairtó, szóval vettem kettőt és egy flakon tömítőanyagot is. Majd végigmászom a lábazatot és minden lyukat betömök.


Ma reggel a mester hozta a színpalettát és kiválasztottam a festék színét. Jól meglepődtem, amikor azt mondta, hogy kb. másfél hét múlva lesz meg a festék. Addig majd elütik az időt párkányozással, sitthordással, előtető- és teraszkorlát cserével.


Meg aztán lesz mit csinálni még bent is, mert az ablakok meg az ajtó nagyjából így néznek ki.


Annyi szemét gyűlt össze a sok papírzsákból és egyéb csomagolóanyagból, hogy 3 nagy szemetes zsák megtelt. Így aztán nem cipeltem át a szomszéd utcába, hanem írtam egy levelet a kukásoknak, hogy jöjjenek ebbe az utcába is. Be is jöttek, a szomszédom nagy örömére, mert így ő is el tudta sózni a hetek óta felgyülemlett szemetét.

Mivel világossá vált, hogy a kertben lévő paprika és paradicsom nem fog időben beérni, ha egyáltalán, ezért megkértem a helyi zöldségest, hogy amikor megy a nagybanira, hozzon nekem paradicsomot, paprikát és padlizsánt. Nyilván a legnagyobb felfordulás alatt érkezett meg, de rendes volt, mert még házhoz is hozta a cuccokat. A múlt héten már beszereztem a fűszereket és vettem egy vízforralót is, mert a régi megadta magát. Most aztán készítettem padlizsánkrémet és épp le akartam turmixolni az anyukámtól örökölt robotgépen, de az nem indult be. Szóval irány ismét a műszaki bolt és vettem egy botmixert, mert a padlizsánt le tudtam darálni nagyi kézihajtányán, de a paprikakrémnek az nem elég. Itthon aztán beindítottam az automatát és 35 üveg paradicsomig meg sem álltam.


Ma végre befejeztem az összes paprika feldolgozását is, készült kápiakrém és paprikazselé is, most a hűtőtáskában szárazdunsztolódnak.


S nehogy unatkozzak, ötpercenként le kellett rohannom a pincébe, mert a kút szivattyúja vagy nem indult el vagy nem akart leállni. Gyorsan feltöltöttem a hordót a locsoláshoz, vettem vizet a fürdőszobába is és felkészültem egy újabb pénzszórásra. Jött a szerelő és szólott: nyolcvanezer biza. Egy új Pedrollo. Kéne a pincébe egy pénznyomda, ha ez így megy tovább.

2 megjegyzés:

  1. Ó, te szegény. Nézd a jó oldalát, új lesz, tiéd lesz, remélhetőleg jó is lesz, használhatod. Azért valahol tragikus. Nálunk az állatok vitték el a pénzt a nyáron, nem tudunk máig sem egyenesbe jönni miatta. Most festettünk, aztán elment a festő, tragédia mi volt a falon. Egy részét javítottuk, aztán másnap reggel felhívtam a festőt, ez nem maradhat így, hétfőn jön, átfesti újra. Tovább"táborozunk". Szóval a mi kertünk sem zöldebb. Ezek a hangyák, mennyi gondot okoznak, nehéz lehet velük,a madarak hamar feltalálták magukat. Az állatvilág nem szívbajos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézem én a jó oldalát, bár egyelőre csak szórom a pénzt, mintha nem lenne holnap. De hát hiába, ami kell, az kell, nincs mese. Szivattyúra, háztartási gépre és szigetelésre is szükség van. Már most érzem, hogy mennyit számít, még mindig 22 fok van a lakásban. Igyekszem magam semmin nem izgatni, mert az nem javít a helyzeten, számolgatom, mennyi idő a kert rendbetétele, de nagy valószínűséggel egy része jövőre tolódik. Meglátjuk, meddig tart ki a szépkorú asszonyok nyara. A festőnek meg szívlapát, sajnos a szakértelem hiánya komoly probléma, nálam is egy helyen máris elengedte a szigetelés a falat, alig egy hete tették fel. Pedig állandóan a sarkukban voltam és figyeltem, kérdeztem, mit miért, és többször emlékeztettem őket, mit ígértek. Egyszer volt egy kis eső, az egyik ablaknál már be is ázott a fal. Szóval nem könnyű velük. A hangyáktól pedig féltem a faházat, mert nagyon gyorsan le tudják amortizálni. Tegnap láttam a ház előtti akácfán egy harkályt kopácsolni, remélem a hangyákat ette ki a résekből.

      Törlés