2021. szeptember 30., csütörtök

Rejtély

Tavasszal vettem dughagymát és fokhagymát, de ez utóbbit sikerült elnéznem és helyette fehér dughagyma lett. Mivel május közepén tudtam elkezdeni veteményezni, azt hittem, valami kiette a földből, mert nagyon kevés kelt ki. Most, hogy ásom ki a tarackot, az eredeti veteményestől 20 méterre egymás után találom a földben a fehér dughagymákat kb. 1-2 cm-es hajtással. Nem látok lyukat a földben, a hagyma sem sérült, de rejtély, hogy került a kert másik végébe. 


 

Nem tudom, lesz-e belőle valami, de áttelepítettem a karalábék mellé és jól belocsoltam. Úgy látom, a zöldje szépen növekszik.

Tavasszal vettem a tecsóban egy doboz lila krumplit, amit csíráztattam, amíg kialakítottam neki az ágyást. A 20 szemből mindegyiken volt néhány pici csíra, de valahogy nem akartak nőni. Egy volt, amelyik ültetéskor már kb. 10 centis volt. Ez az egy szépen kihajtott, a többiből hónapokkal később még 3 tő. Mivel elszáradt a föld feletti része, kiástam és volt meglepetés. Ez alól az egy bokor alól ennyi szép krumpli került elő. A tálban lévők nem tudom milyenek, mert volt 3 szem a kamrában, ami már nagyon kicsírázott és elástam. Ez lett belőle. A hagymák elég kis silányak lettek.


Életem és kertem első kaliforniai paprikája. Finom.


Az eső előtt még leszedtem az érett paradicsomot és az uborkát.


A macskákkal is meggyűlt a bajom. Egy szemetes zsákba szedegettem össze az ablakról lekapart fóliát és a teraszon összegyűlt polisztirol-reszeléket, majd a terasz korlátjára akasztottam úgy, hogy kifelé lógjon. Gondoltam, majd kukanapon kiviszem. Sajnos a csomagba bekerült egy kis sütőpapír is. Este rám jött a frász, mert a teraszon mocorgást hallottam. Felgyújtottam a villanyt, hát két macska éppen a zacskót tépkedte, beborítva az egész környéket azzal a jó apró szeméttel. A nagyját összeszedtem és kiakasztottam a szárítókötélre. Na oda ugráljatok fel beste lelkek.







2 megjegyzés:

  1. Nem vagyok hagymás, de az a dughagyma biztos hogy hagyma, nem valami növény lehet, ott a kert másik részén? Azok a szegény macskák, hogy nm hagytad őket szórakozni? Mindig megállapítom nálad is, hogy a természet mindig produkálja magát. Neked is okozott meglepetéseket a termésekkel, pedig emlékszem milyen nehezen indultál el a növényekkel. Haszonnövényeiddel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, úgy néz ki, mint a fehér hagyma, majd kiderül, ha valami jácintot virágzik. Az itteni macskák nagyon arcátlanok én meg irigy és nincs szórakozás, menjenek egeret fogni. Igen, a veteményes szolgált némi meglepetéssel. Még a végén egész tűrhető termés lesz.

      Törlés