2021. október 15., péntek

Beköszöntött az első fagy

ami aztán mindent vitt, ami még a kertben volt. Bár a saláták és retkek egész jól néznek ki, sőt a karalábék is, de ez utóbbiakból már úgysem lesz semmi, mert ha július óta nem nőttek meg, akkor már nem is fognak. A paradicsomok eddig szépek voltak, csodálkoztam is, mert ilyenkorra már mindig nagyon megviseltek a tövek. Most azonban szép zöldek voltak és hozták az új hajtásokat és virágokat. Na most ennek vége. Azt nem tudom, hogy a bogyókat hogyan érintette, most leszedtem pár darabot és levittem a pincébe.


A paprikák is eléggé lekonyultak, de sok még rajtuk a zöld termés. Ebből is levettem néhányat, majd kiderül, hogy mi lesz velük.


A cukkini sincs jó állapotban, de ennek már mindegy, a termései hetek óta nem növekednek, úgyhogy megy a komposztdombra.


Mivel délután szép idő volt, sütött a nap, rendezkedtem a kertben, levágtam néhány ágat a diófáról, mert rosszul nőttek és leértek a földre. Felszedtem azt a néhány céklát, ami még a földben volt, kiástam a két maradék tő lila krumplit, alig volt alattuk pár szem és a maradék hagyma is kikerült. Na ez nem életem termése lett, a májusban eldugdosott hagymák még mindig újhagyma méretűek.


A kutyafuttatóban felástam a kerítés belső oldalát. Az utcai kerítés környékén ezt nem tudom megtenni, mert ott valamiért nagyon kavicsos a talaj. Beszórtam talajtakaróval és rálocsoltam a felgyűlt esővizet.


A sittdomb melletti szakaszt is felástam és kitisztítottam, beszórtam és belocsoltam. Remélem, ebben a hidegben is kikel. A sittet állítólag hétfőn elszállítják. Akkor már egész jól fog a kert kinézni. Ameddig jó idő lesz, tovább ásogatom és rendezgetem.


Most már rajtam kívül senki nincs az utcában, így nagy a csend, már persze ha eltekintünk a hátsó szomszéd macskagyilkos kutyáitól, akik megint akcióba léptek. Most úgy tűnt, hogy megmentettem azt a kis ostobát, aki még a siccet sem érti. Bár amikor sántikálva beugrott a szomszéd kertbe, ahová a kutyák nem tudnak bemenni, elterült a földön, de pár perc múlva már nem volt ott. Remélem, nem egy bokor alatt találjuk meg. Mindig csak a dráma. Emellett már szinte eltörpül, hogy a vadonatúj előtető beázik. Kezd elegem lenni ebből a felújítósdiból. Még bent sincs minden kész, az ajtót és a fürdőszoba ablakot még most javítom és festem. Az időjárás előrejelzést nézegetve még kb. 2 hetem van.

2 megjegyzés:

  1. Ahogy elnézem éjjel fagy, nappal meleg van, tudsz dolgozgatni. Kár, hogy semmi nem tökéletes, tényleg kár. Az ember úgy várja a csodákat, a kis hétköznapi, egyszerű csodákat. Ha már egy jól elvégzett munka is csodaszámba menne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, reggelente 4 fok volt, de ma már csak 1. Szóval délig nemigen lehet semmit csinálni, csak ebéd után. Persze ez nagyjából elég is, mert ki a fene tudna órákon át tarackot tépkedni. Már megint össze van vagdosva a kezem és tele van bőrkeményedésekkel. Azért nagyjából teljesítem a tervet, még ha korábban nem is így nézett ki.

      Törlés