2021. október 7., csütörtök

Sokadik pincerendezés

volt a mai program, mert a sok eső miatt a kertben nem lehetett semmit csinálni. Nemcsak rendezkedni kellett, hanem mindent lemosni, mert egyszer itt csiszoltam a szekrényt és minden csupa por lett, na meg leszedtem a rengeteg pókhálót. Egy korábbi felújításból maradt néhány szál laminált padlólap. Úgy terveztem, hogy azt lerakom és az lesz a "tiszta szoba" oda rakom a szekrényt, amiben ágynemű és ruha is van, valamint a polcot a befőzött cuccokkal. Úgy kell rendezkedni, hogy mindenhez hozzá lehessen férni: a kúthoz és a szivattyúhoz, a kerti csap téli elzárójához, a bojlerhez, az ablakokhoz. Vigyázni kell a csövekre és a vezetékekre is. Először az egyik oldalra rámoltam mindent, hogy a másikat ki tudjam takarítani és lerakhassam a padlólapokat.


Ezután mindent átpakoltam és felmostam a linóleum darabokat, amikkel a nyers beton van letakarva. Aztán már csak mindent a helyére kellett pakolni. Így sem látszik nagy rend, mert a földön lévő táskák és dobozok az utazó befőtteket rejtik. Most még tágasnak látszik, de még a sufniból ide kerülnek télre a kerti székek, a fűnyíró meg még egy-két kacat, aminek jobb, ha nem fagy meg.


A dobozok sajnos sok helyet foglalnak el és csak szaporodnak, ahogy vásárolgatok pl. mosógépet, Nobo-panelt vagy háztartási gépeket.


A kert hátsó részének tarackmentesítését már csaknem befejeztem és kihasználva az esős időt, beszórtam talajtakaróval, a sarokban már ki is kelt egy része, meg persze a gyom is.


A középső rész kitisztítása az utolsó meleg napon befejeződött - csaknem. Kb. 1 nm területet nem sikerült befejeznem, mert rám sötétedett. Azt még majd pótolom. Ide is szórtam talajtakarót, amit az eső jól be is áztatott.


Ha még lesz olyan idő, hogy lehet túrni a földet, akkor majd a kutyafuttató kerítése mentén ások fel egy sávot, oda rakom majd a támaszt igénylő növényeket, pl. zöldborsót. Az eddig felásott részen már szép nagy a talajtakaró, ami most fehér mustármag és olajretek keveréke.


A felszedett lila krumpli képét megosztottam az egyik FB csoportban és valaki azt mondta, hogy ez csak nyomokban lila. Mivel kíváncsi lettem, megpucoltam néhány darabot és krumplipürét csináltam belőle. Felvágva így néz ki:


Aztán főzés után leöntöttem róla a vizet. Na itt már inkább zöldeskék volt a krumpli is és a főzővíz is.


A krumplipüré nem lett étvágygerjesztő, mert szürkés-zöldes színe lett, az íze sem volt valami különleges. Lehet, hogy rendes vetőmaggal kellett volna próbálkozni, de nem akarok 50 tő krumplit.


Közben a felújítás a célegyenesben elakadt. Már csak a festés és az előtető javítása lenne hátra, de vagy esik az eső, vagy nem érnek rá. Tipikus vállalkozói magatartás, minden munkát elvállalnak, aztán csak rohangálnak egyik helyről a másikra, mint a mérgezett egerek. És még örülhetek, hogy egyáltalán megcsinálják.

4 megjegyzés:

  1. Irigykedem, tudsz tenni-venni, én mag vagyok, mint a befőtt a szemműtétem miatt. Az a krumpli félbevágva szebben mutat, kétségtelen. S úgy igazi lila is.Sokat fog a házon a szigetelés, hogy érzed? meddig maradsz? Tudom, hogy a munkásaid távolmaradása bosszantó, de munka dandárja megvan. A mai világban ez sem kevés, s főleg előre nem vette fel érte a pénzt a főnök. Az embernek meg kell alkudnia, s ha nem, akkor az maga a CSODA. S ez oly ritka manapság.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szigetelés szerintem jó lesz, még nem fűtöttem, tartja a 22 fokot. Úgy gondoltam, addig maradok, míg a földtúráshoz nem lesz nagyon hideg a föld, mert a tarackot sajnos kézzel kell kiszedegetni. Általában október végéig még szokott 15-17 fok lenni, az elfogadható. Azon, hogy a vállalkozó nem kért előleget és az anyagoknak is csak a felét kérte még el, én is elcsodálkoztam. Ezért is nem kajabálok vele. A szemed pedig hipp-hopp meggyógyul, aztán Te is húzhatod tovább az igát, ne aggódj.

      Törlés
  2. Képzeld, fagyott z éjjel, éppen behozattam este a két necces virágot, megéreztem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencséd volt. Most én is vacillálok, mi legyen. Ma reggel 7 fok volt, biztosan nem fagyott, de a jövő héten lesz néhány hideg éjszaka és bár az előrejelzés nem mutat fagyot, azért tudjuk, hogy az mennyire megbízható.

      Törlés