2021. október 19., kedd

Végre sikerült

sittmentesíteni az udvart, egy-két apróság persze azért maradt, többek között a régi hűtőszekrényből lett kutyaól. De nagyjából a többit elvitték.


Persze egy olyan kert, ahol komposztdombok vannak és egyébként is hepehupás, sosem lesz igazán szép, de legalább nem sittes és nem állnak hegyekben a különféle téglák és terméskövek. Néhány téglát azért megtartottam, mert arra bármikor szükség lehet, de a többi eltűnt és még a vasdarabokat is elvitték.


Elkészült a terasz korlátja is. Nagy kérdés volt, hogy milyen legyen, a faanyag drága, aztán végül hoztak néhány szál maradék akác széldeszkát és az egyik fiú, aki véletlenül asztalos, szép kis rusztikus korlátot fabrikált.


Nagy örömömre az új előtető rögtön beázott, megnézték, de úgy tűnik, hogy csak az erős szél verte be a vizet. Majd figyelem.


Ma délelőtt átmentem a szomszéd faluba disznólkodni, ott van ugyanis egy kis húsüzem, ahol füstölt árut is készítenek, így aztán feltankoltam, mert ilyesmi a környéken nem kapható. Ha már útra keltem, továbbmentem még egy faluval és vettem lazúrt a terasz korlátjára és ki akartam használni a jó időt, hogy lefessem.


Nem tudom, vajon az öregség jele, hogy csak harmadszori elolvasásra sikerült értelmezni a használati utasítást: tehát tűző napon, 10 foknál hidegebb és 20 foknál melegebb időben nem használható. Nosza kitettem a hőmérőt és mire befejeztem, már csak 12 fok volt. Remélem, rendben lesz, mert napnyugta után gyorsan hűl a levegő.


A szín egyébként vörös mahagóni. Ezt Gergő, a korlát kivitelezője javasolta, mert jól mutat a barack háttérrel. Szerintem is igaza van.

Még két nap igazán jó idő ígérkezik, amit szeretnék a lehető legjobban kihasználni, bár holnap mosnom kell, ami elveszi majd az időt a kerttől. Leszedtem az összes paprikát és paradicsomot abban a reményben, hogy beérnek a pincében. A zöld paradicsom elég sok, majd ha lesz egy-két esős nap, csinálok belőle lekvárt és van még néhány cékla is, amit el kell tenni. Közben figyelem az időjárás előrejelzést. A házban jó idő van, csak utcai ruhám nincs megfelelő. Ma reggel egy fok volt, a lábujjpántos szandi bizony kicsit hűvös lett volna. A kis vékony balerina cipő és a rövid kabátka sem erre az időre való már, de mivel többnyire autóban ültem, nem fáztam. Mikor jöttem 11 óra körül hazafelé, már a fűtést is ki kellett kapcsolnom, mert a nap felmelegítette az autót. De azért a napjaim meg vannak számlálva.

3 megjegyzés:

  1. Jól megröptettem a kommentemet. Szóval szép lettél, a fiúnak jó szeme van. S a házra rá sem ismerni. Rengeteget haladtál, jól belehúztál ebben az évben. A hőmérséklet ingadozását elviselni ember legyen a talpán. Reggelre egy hete fagy, délután majdnem kánikula van nálunk, pólóban lehet kint lenni legalábbis. Jól szervezed a munkákat. Unatkozni fogsz a télen vagy inkább kipihened magad?

    VálaszTörlés
  2. Köszi, igyekeztem amit lehet megcsinálni, mert nem szeretem a rendetlenséget. Egy dolgot viszont nem sikerült megvalósítani, szerettem volna már ültetni néhány gyümölcsfát és bokrot. Itt is fagy éjjelenként, de délre kellemes a hőmérséklet, én is pólóban ások. Télen nem fogok unatkozni, bár amíg a kezemről kikezelem a sok sérülést, az bizony időbe fog telni. De utána majd elkezdek tervezgetni, mit fogok csinálni jövőre. Kutatok a neten különleges vetőmagok után. Olvasgatok olyan témákban, amik érdekelnek és reménykedem, hogy nem kell májusig várni arra, hogy újra jöhessek.

    VálaszTörlés
  3. Kemény, fagyos, havas telet ígérnek. Igaz lesz vajon? Nekem fent van az egész kert,eztazr tehetnék, de egy hétre megjött a fiam, meg vizsgálatok volták, erre megy el az időm. Februári munkalatok ezek nálam, de idén csúszott, ahogy te is, én is ezen töprengtek, remélem jövőre kertezhetek.

    VálaszTörlés