2021. október 12., kedd

Közeleg a vég



Mindenféle szempontból. Tegnap hűvös volt, így nekiálltam pelmenyit csinálni. Persze a rács nem jött velem nyaralni, szóval csak a kis ravioli formával készültek.


Épp vízbe akartam dobni őket, mikor eszembe jutott, hogy nincs itthon tejföl. Így hát mentek a fagyóba.


Mindeközben az udvaron nagy dolgok történtek. Végre megkapta színes ruhácskáját a házikó. Mindenkinek tetszett.


Nem könnyen, de felkerült az előtető is, gyalult deszkákra bitumenes zsindely. Sajnos alul a deszkákat nekem kell lefestenem, bár még nem tudom, milyen legyen és a hogyan jutok fel a pincelépcső fölé. Mondjuk ezen a képen pont nem látszik belőle semmi.


Eredetileg kértem ajánlatot a tetőcserére is, de mivel 1 millió lett volna és a másik 2-vel együtt már sokalltam, így lemondtam róla. Most azonban úgy tűnik, mégsem úszom meg. Felfedeztem egy beázási foltot, de nem tudtam megállapítani, hogy egy régi, ami átütött a festéken, vagy új. Most a fiúk felmásztak és megállapították, hogy bizony el van repedve az egyik pala. Örülök, hogy csordogál a víz a frissen felrakott szigetelésre és onnan be a házba. Átmenetileg kijavították némi szilóval, remélem kibírja jövő tavaszig. Aztán kiderült, hogy bizony több repedés is van a tetőn, csak ott nem ázom még a nagy átfedések miatt. A terasz és a lépcső burkolata is rendkívül rossz minőségű és még a lerakás is hagy kívánnivalót maga után. A házon belül pedig annyira mozog mindenhol az aljzat, hogy azt sem lehet már sokáig így hagyni. Szóval teljes felújítás. Ezzel csak az a baj, hogy olyan sokban lesz, amit egy esetleges eladásnál nem fogok visszakapni. Meg egyébként sem akartam ennyi pénzt áldozni egy kis viskóra. Csak a kút és a szivattyú működésre bírása is benne volt 130 ezerben. Kell redőny és szúnyogháló is. 

Időközben már kell egy kicsit fűtögetni. Egyelőre csak a halogén hősugárzót kapcsolom be, ha leülök, egyébként reggel még 20 fok volt a lakásban. Viszont elkezdtem írni a villanyóra állását, tegnapelőtt 12, tegnap már 17 kW ment el. Reméltem, hogy a szigetelés miatt kevesebb lesz. Majd próbálom a Nobo panellel is.

Ma reggel felébredtem és elméláztam, hogy vajon mikor jár le a jogosítványom. Megnéztem, hát két hónap múlva. Mehetek haza ügyintézni. Ez van.

2 megjegyzés:

  1. Csatlakozom mindenkihez, tényleg szép színe lett a háznak. Tudod, ebbe a házba az örökségemből sokat beletettem. Sokszor arra gondolok, hogy szeretek itt élni, jól érzem magam, s ez nekem minden pénzt megér. Úgysem tudjuk magunkkal vinni. Egy életünk van (legalábbis a jelenlegi). Nézem az első fotót a házról szép , rendezett a környezete. Sokat dolgoztál vele, látszik az eredménye.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Igen, én is az örökségemet teszem bele. Sajnos úgy tűnik, kiárazódtam az ingatlanpiacról, kevés az esély arra, hogy Székesfehérvár környékére költözzek. Szeretek én is itt lenni, amin sokan csodálkoznak. Ez úgyis csak addig működik, amíg tudok autót vezetni. De ahogy mondani szokták, azon a hídon majd akkor megyünk át, ha odaértünk. Addig viszont szeretném komfortosan tölteni az időmet. Túrom a kertet, nekem ez a szórakozásom. Egy része már egész tűrhető állapotban van.

      Törlés