2012. június 5., kedd

Bejárati ajtó

Valamikor dupla ajtaja volt a háznak, egy tömör külső és egy üveges belső. Az idő vasfoga azonban legjobban a külső ajtót viselte meg, a legtöbb házon, amit megnéztem, már nem volt rajta, ezen sem, a padláson árválkodott, de természetesen menthetetlen volt, végül megmelegedtem mellette. Az összes ajtó- és ablakcsere közül ez volt a legbonyolultabb, mert a belső keretet is ki kellett szedni, ami automatikusan maga után vonta a felette lévő fal leszakadását.


A helyreállítás természetesen már modern eszközökkel történt: vas áthidalók és tégla pótlás. Ha nagyon meleg van nyáron, a külső ajtót is becsukom, így egész sokáig hűvöset tudok tartani a konyhában. Sajnos a főzés miatt nyáron a konyha sokkal jobban felmelegszik, mint szeretném.


Ebbe az ajtóba is ugyanolyan üveg került, mint a szobaiba, szinben a fához illő, nem lehet belátni rajta. Az ajtón belül is jelentős változások történtek. Amikor megvettem, így nézett ki:



Nem pontosan tudom, miért volt kicsempézve, mert a tűzhely a hátsó, ún. lakókonyhában volt, a hűtőszekrényt pedig a tiszta szobában tartották. Mindenesetre én átcsempéztettem és ide helyeztettem át a tűzhelyet, így legalább huzatot is lehet csinálni és az ételszag hamarabb kimegy.



Aztán a villanyórát is száműztem a ház külső falára, végül egy csinos kis dobozt is kapott, hogy ne lógjon ki a többi felújított nyílászáró közül.




Itt már be is van vakolva a ház, amelynek a felújítása ezzel nagyjából elkészült. Már csak egy nagy kérdés maradt: milyen szinű legyen? Az hagyományos szinek: fehér falak, sötétbarna nyílászárók és tornácoszlopok. De hát a meleg cseresznye szinű fa mellett a hideg fehér szerintem nem mutatna jól, ezért meglepő döntést hoztam.


12 megjegyzés:

  1. Jó, hogy hozod a régit az újjal együtt.
    Nézem a változásokat, és továbbra is csodálom a kitartásod.Más is kellett hozzá persze: pénz, idő, ötlet, türelem stb. Tudom én ezt nagyon jól.

    VálaszTörlés
  2. Hol vagy? Hiányzik a napi adagom!:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos arra most várni kell még egy kicsit, mert szabit vettem ki és putriztam. Ott pedig csak robot van, net nincs - nem véletlenül.

      Törlés
  3. Szia!
    Nem tudom milyen operációs rendszert használsz, de sejtésem szerint win xp-t. Ha ennél is újabbat, akkor is egyszerű a képlet a képekkel kapcsolatban. Amikor felmásolod a képeket a fotoapparátodról a gépre, azok, ugye, automatikusan a képek mappába kerülnek. Kattints rá az egyik képre így automatikusan megnyílik a windows képnézegető program, és a képet kinagyítva láthatod teljes képernyőn. A kép alatt megjelenik egy ikonsor, amiben található win xp esetén egymás mellett két hegyet formázó ikon. Ha valamelyikre rákattintasz, elforgatja a képet. Ekkor semmi mást nem kell csinálnod, mint vagy a kis nyilak segítségével a billentyűzeten a jobb kezednél, vagy a kép alatti ikonsor egyik kis nyilacskájára kattintva továbblépsz a következő képre. Mielőtt a program tovább lépne, elmenti az éppen nyitott kép állapotát. Tehát ha elforgatod, akkor úgy marad! És azután, ha bármikor újra megnyitod, akkor mindig ugyanúgy fog állni.
    Remélem segítettem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, igen xp-t használok és ezek már régi képek, úgy vannak a képtárban, ahogy Te írtad. Valamilyen, előttem ismeretlen okból kifolyólag azonban amikor beszúrom ide őket, akkor eredeti formájukban jelennek meg, tehát a fekvő formában fotózott képek rendesen, az állók pedig így, fekve. Már próbáltam szerkeszteni a képet, elforgatni, hátha, de nem történik semmi. Ez most meghaladja a képességeimet.

      Törlés
    2. Én is jártam már így mostanában. A gúgli túlkompenzál szerintem. Asszem érdemesebb fekvő képeket feltenni.

      Törlés
  4. És szerintem a fehér szín minden más színhez igazán jól párosítható. Ha én lennék, fehérre festeném. Bár tudom, nem feltétlenül hagyományőrző stílusban akarod felújítani. Egy halovány beige színt is el tudnék képzelni a házadhoz, és ahhoz még a gyönyörű nyílászárók is illenének.
    A házadban nagyon sok fantázia van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, még képet nem tettem fel róla, de elárulom, hogy nagyon halvány barack árnyalata lett, szerintem harmonikusabb a cseresznye nyílászárókkal és oszlopokkal.

      Törlés
    2. Szívesen kivárom, míg elérsz addig a sztoridban. Előre ne told fel a képeket, mert kíváncsian várjuk a fejleményeket lépésről lépésre!

      Törlés
  5. Hű, de szépek ezek a duplák. Szinte örülök, hogy nálunk nem ilyenek voltak az eredetiek, mert akkor biztos ugyanilyenekhez ragaszkodtam volna - akkor viszont hogy tuti, hogy még most se lenne konyha meg fürdő :)

    VálaszTörlés
  6. Igen, szerintem is így szépek, bár sok helyen láttam pl. az ablakoknál, hogy nem csinálnak ilyen nagy tokot és párkányt, hanem csak betesznek egy normál keskeny keretet és kész, úgy is jól mutat. Az ajtónál viszont nincs mese, kell, mert anélkül nem néz ki jól. Egyébként én is elszegényedtem a felújításban, úgyhogy most minden évben csak annyi történik, amennyi pénz összegyűlik, meg a nagylelkű Jézuska amit ad. Persze a nagyja már kész.

    VálaszTörlés
  7. Jó és szép!
    Szeretem Nógrádot!

    VálaszTörlés