2012. június 3., vasárnap

Dilemmák és döntések

Az utcai szoba tehát kész, most jön a másik szoba és a konyha, együtt a kettő, mert a konyhai válaszfal repül, a mögötte lévő fürdőszoba pedig átköztözik a belső szoba hátsó falára. Ez azt jelenti, hogy amíg ez nincs kész, nem mehetek le, mert a kerti pottyantóst már lebontották, a kútról vizezni pedig körülményes lenne. Szóval kiadom az utasításokat, mit hogyan és reménykedek, hogy minden úgy lesz.

Előtte azért van néhány megoldandó probléma. A hátsó szoba mindig is gyanús volt, mert ott az ablak sem eredeti, az ajtó is a régi Tüzép-választékot idézi, de mégis, 1948 előtt lett ilyen.


A háttérben a fürdőszoba ajtaja, ez a fal kerül majd megszüntetésre, hogy megfelelő méretű konyhát nyerjünk. Látszik, hogy ez az ajtó egy sokkal vékonyabb falba van beillesztve, ami szintén utólagos beépítésre utal. Az ablak meg ilyen:




Sokat tipródtam, mi legyen, aztán a fűtés miatt (a középső helyiségben, azaz a konyhában nincs fűtés) úgy döntöttem, az ajtót megszüntetem és csak egy boltíves átjáró lesz. A fürdőszobát majd utólag leválasztjuk, de még nem tudom, hogyan. Ott is a fűtés hiánya a probléma. Na és persze ablak sincs, tehát akármilyen megoldás születik, nem lesz optimális. Ez a baj az utólagos komfortosítással. A WC is a fürdőszobában lesz, ami szintén nem jó megoldás, de erre már végképp nincs jobb ötletem. Az ablak hiányát szellőzővel fogjuk ellensúlyozni.

A másik felmerülő probléma a burkolat kérdése, ha egybe lesz nyitva a két helyiség, akkor ugyanolyan burkolata legyen? A fürdőszoba beépítése után maradó kis szobát szánom hálószobának. Annak is legyen járólapos a burkolata? Vagy esetleg az is hajópadlós és a kettőt illesszük össze? Végül úgy döntöttem, hogy egységes járólap-burkolást kap mindkettő. Nagyon megtetszett egy kavicsos járólap, ami kicsit modernebb, mint a tégla- vagy kőutánzat. (Így utólag azért bevallom, nem a legszerencsésebb választás, mert a piszkot nehezebb meglátni rajta, tisztítani is rosszabb, mint egy sima felületet és tilos nedves lábbal rámenni, mert iszonyúan csúszik és balesetveszélyes.) De hát a szépséget feláldoztam a praktikum oltárán és ez is a tanulópénz része. Nem ez volt az egyetlen rossz döntésem.

A vályogfalak nem nagyon szeretik a csempét, ezért csak olyan keveset tetettem fel, amennyire lehetett. Csak a mosogatónál és a tűzhely környékén csempéztünk, mert ezeket másként nem lehetne tisztán tartani.

A meglévő vízvezetékhálózatot figyelembe véve a konyhai mosogatónak fix helye volt, tehát a pultot is ennek megfelelően kellett tervezni. Mivel elég szűkös a hely, hiszen a középső helyiségen 3 ajtó is van, ezért nagyon észnél kellett lenni a berendezés megtervezésekor. Az már biztos volt, hogy méretre kell csináltatni a pultot, és ráadásul úgy, hogy még a hűtőszekrény is elférjen mellette, mert az már megvolt és a leendő mezőgazdasági termeléshez igazítva jó nagyra is sikerült. A jövőbeni berendezés szempontjából a natúr fenyő irányzatot céloztam meg, márcsak azért is, mert a helyiségek a kicsi ablakok és a sötét gerendázat miatt nem túl világosak. Az asztalos szép pultot csinált, de azt is megtapasztaltam, hogy az ilyen munkák iszonyatos összegekbe kerülnek. Később egy másik asztalos, akitől ajánlatot kértem fenyő konyhaszekrényekre, azt mondta, jobb, ha megveszem a boltban és kidobom belőle a nem szükséges részeket, még úgy is sokkal olcsóbban fogok kijönni. Hát ilyen lett. A hűtőszekrény nem látszik, a bal oldalán van. Túl kicsi a helyiség ahhoz, hogy beleférjen a képbe, nem volt hová állnom a fényképezéshez.



A boltíves átjáró, nem egészen olyan, mint amit szerettem volna, így viszont harmonizál az ajtókkal:






Az ablak pedig ilyen lett:





4 megjegyzés:

  1. Nézem a képeket, figyelem, ahogy alakul,formálódik a ház belseje a lehetőségek és az igények szerint.
    Tavaly a kis lakótelepi konyhában konyhabútort cseréltem. Mi szervezés és munka volt....!!! Régi bútor el, csempe le, aztán tapétézás, burkolás, festés. Az új bútor méretre készült egy konyhastúdióban. Sokba került! Készen venni olcsóbb lett volna, de ez már így alakult.
    Jó a házadban ez a sok fa, a járólap, minden természetes, illik a környezetbe.Tanulni meg az ember sokszor később tanul.Azt is, hogy valami csúszik.
    Én még nem tudok semmit írni, ami Házhoz köthető, egyelőre a lakásomról írhatok, az ottani felújítás olykor idegtépő folyamatáról. Én is megígértem magamnak hogy fel nem húzom magam semmin, de olyan események is jönnek, melyek esetében nem lehet betartani.Nem is részletezem...
    Bocs', hogy itt magamról írok elsősorban, de ezzel jelezni akarom, hogy nagyon becsüllek azért a kitartó elszánásért, amivel rendezgeted az új otthonod. Tudom mivel jár, pedig én " kicsiben " csináltam hozzád képest.
    Kíváncsi vagyok a fürdőszoba hogy alakul. A konyha tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Majd küldök fotókat arról, ahogy a mienkét megcsinálták: konyha, fürdő és kályhák, hátha öteletet ad, holnap.

    VálaszTörlés
  3. Hát én már edződtem, mert a ház előtt 1 évvel éjjel eltört a flexibilis cső a mosogató alatt, mire az alattam lakó, akinek a frissen felújított lakását áztattam be, feldörömbölt, addigra nálam is felázott az összes konyhaszekrény és befolyt a szobába, ahol a padlószőnyegre volt ráparkettázva (panel). És ha már így alakult, akkor a linóleumot is járólapra cseréltem és ki is tapétáztattam. Aztán pár hónap múlva elcseréltem a házra és egy lerobbant önkormányzati lakásra. A lakásból egyből leköltöztem 2 hétre a putriba (januárban), hogy fel tudják újítani. Itt is mindent ki kellett dobni, csak a boyler maradt, sajnos. Élt még két évet.

    VálaszTörlés
  4. Szép a kazettás boltív! Romantikus, rusztikus is egyben és kellő ódonságot sugall. Gondolom igazi boltívet szerettél volna, mint ahogy a név is sugallja, de ez is szép. Az ilyen és ehhez hasonló megoldások számomra mindig egy kis angol kékvér hangulatot, ugyanakkor finom komorságot, mégis tiszteletteljességet idéznek, mintha egy ódon könyvtár falai közt sétálna a megszeppent ember...

    VálaszTörlés