2012. június 24., vasárnap

A szomszéd kertje mindig zöldebb...

sajnos. Merthogy a felkarózott növényeken és a terpeszkedő tökén kívül minden ami zöld, az gyom. A gyom pedig, mind tudjuk, nem ismer határokat és nemcsak azért, mert nincs kerítés. Ilyenkor nagyon dühös vagyok. Kéthetenként járok le, nagyon sokat dolgozom, hogy minden növényt ellássak, meglocsoljak, permetezzek, felkötözzek, megkapáljak és minden gyomot kiírtsak. A kerítésen kívül is mindig kigyomlálok, olyan növényeket ültetek oda, amelyek kevés gondozást igényelnek, mégis jól mutatnak. Lenyírom a füvet, rendezkedek, hogy szó ne érje a ház elejét. Ezek meg otthon meresztik a seggüket napszám, a gyom pedig elönti a környéket.


A mérgelődés mellett persze a sövényt is megnyírtam, mert most, főleg az esők után úgy nő, mintha húznák. Itt még nyíratlan:



Betakarítottam az első cékla- és répatermést és néhány fej hagymát is:



Ez pedig az eper vége és a málna kezdete (nem adta könnyen, még most is ég az alkarom):



Sárával volt némi nézeteltérésem, mert bár még csak nyeretlen kétéves, de akkor sem mondható, hogy túlzottan megerőltette volna magát, igaz, az ízére nem panaszkodhattam.



Viktória kicsit nagylelkűbb lesz, úgy tünik:



Már loptam tőle 1 szemet, finom, de még érhet. A katalógus szerint is július elején érik.

Egyébként a terméskilátások vegyesek: őszibarack és nagyszemű szilva annyi lesz mint a fene, a többi meg említésre sem méltó. Ugyanígy van a zöldségeknél: a gyökérzöldségek még úgy-ahogy, uborka ha lesz, csak azért lesz, mert 6x vetettem és így megmaradt kb. 8 tő. Persze 2 ebből még csak két leveles állapotban van. A paradicsom és a paprika silány. A karalábé és a kelkáposzta rohamléptekkel kezdi behozni az elmaradását, fejes és lilakáposzta az idén nem lesz, pedig tavaly olyan termésem volt, hogy már nem tudtam vele mit kezdeni. Most meg még 10 cm-esek az egy hónapja kiültetett palánták. Péntek hajnalban volt egy kis eső, talán ez lendít valamit a helyzeten. Meglátjuk.

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én a helyedben, de asszem ezt már egyszer említettem, valamilyen nem átlátható kerítést telepítenék, vagy építenék a szomszédék felől. Főleg, ha ennyire nem kedveled őket...
    Nagyon szép a házad színe! Eszméletlen jól mutat a terméskővel,meg a szép felújított ablakkal!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, igen, ott jobb oldalon az a susnyás egy 10 m hosszú sövény, csak így a képen nem tünik fel. (Talán tényleg nem kedvelem őket, mert bár idejük lenne, de lusták, nem csinálnak szinte semmit és ez az én kertemre is rossz hatással van.)

      Köszi a dicséretet, pedig ez csak a ház hátulja, a toldalék melléképület. Most, hogy a tűzfalát újra kellett lazúrozni, mert a régi már kissé kopott volt, nem kaptam olyat, amivel az eredetit csinálták. Ez is cseresznye szin, de más márka és sokkal erőteljesebb a szine, így a többit is jobban kiemeli. Pedig eleinte bánkódtam, hogy a fenti rész szinte pirosas árnyalatot öltött, a régi lazúrozás pedig inkább sárgásabb árnyalatú volt, az ablakkereten látszik is. De gondolom, az évek folyamán azok is fognak változni.

      Törlés
  2. Az a két cseresznye nagyon aranyos. Gondolom, a szempont más lenne egy cseresznyefát illetően, de idő kell hozzá.Poénkodik veled, de az legalább jó ízű.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze tudom én is, valószinűleg a fagy vitte el a termés többi részét, mert a szomszéd néni szerint rengeteg virág volt rajta. Azért csak lehordtam Sárikát, nehogy már hozzászokjon a fukarkodáshoz:-)

      Törlés