2012. június 13., szerda

Kicsinosítom magamat...

azaz a konyhámat. Amikor tervezgettem, volt egy határozott elképzelésem, tovább akartam vinni a fenyő-vonalat. Először úgy gondoltam, majd az asztalossal megcsináltatom. De aztán az árajánlat olyan borsosra sikerült, hogy elálltam ettől a tervtől. Nézegettem bútorboltban, interneten, találtam több helyen is olyat, ami árban is megfelelt és jól is nézett ki. Ennek már két éve. Az idő azonban karácsonykor jött el (köszönhetően a Jézuska bőkezűségének). Nagy lendülettel kerestem a kiszemelt termékeket a cég honlapján, még fel is hívtam őket, mire közölték, már nem gyártanak fenyő konyhabútort. Puff. Na sebaj, gondoltam, irány az RS, igaz, kicsit drágábban, de hát a Jézuska ugye... A második orcáraesés itt ért. Már ők sem forgalmaznak fenyő konyhabútort. Nna ilyenkor jön jól barátom, Gugli, hosszas keresés után találtam Békésen egy gyártót, kiméregettem, hová mekkora szekrény fér el és megrendeltem. Konyhaszekrény november végén megérkezett Budapestre. Mivel esélytelen volt, hogy a lakásomon tároljam, már a becipelése is megoldhatatlan lett volna, ezért a munkahelyem raktárában helyeztem el őket. Aztán valahogy úgy alakult, hogy az év végét nem a putriban töltöttem. És azután is hosszú ideig nem mentem, így a putri március 15-ére kapta meg karácsonyi ajándékát. Azért nem tiltakozott. Persze innen sem volt sima az út, meg a falak sem, úgyhogy új akasztókat és összeszerelő készletet kellett hozzá vásárolni, hogy végre a falra kerüljön és kihozhassam a ruhásszekrényből a konyhai felszereléseket. A végeredmény ez lett:


A bejárati ajtó mögött volt egy kb. 120x50 cm-es hely, s gondoltam, oda is kéne valami szekrény, mert a fránya konyhai felszerelés állandóan szaporodik, soha semennyi hely nem elég neki. Na ez sem volt egyszerű menet, mert olyat szerettem volna, ami a lehető legjobban kitölti ezt a teret. Az ilyenek többnyire rengeteg fiókkal rendelkeztek, amire nekem nem nagy szükségem volt. Végül aztán hosszas utánjárást követően ezt a problémát is megoldottam, igaz, a mintatermi bemutató darabbal, de legalább olcsóbb volt így, mert ezeket a tömörfa szekrényeket igencsak borsos áron adják.


Amikor ezzel elkészültem, felfigyeltem egy apró szépséghibára. Ha belépünk a bejárati ajtón, a komód is és a konyhaszekrény is a jobb oldalon van, a bal oldalon viszont egy nagy fehér fal. Mintha felborulna a konyha. Eszembe jutott, hogy van 3 üveglapom, ami szépen kidolgozott, vastag, vitrinbe való és ezek felhasználásával bepolcoztattam a bal oldalt. Azt nem mondanám, hogy az asztalos nagyon örült volna újabb ötletemnek, mert a girbe-gurba falak miatt háromszor kellett nekifutni, mire jó lett, de mostmár kész, szerintem így már egyensúlyba került a két oldal.





Nekem tetszik.

8 megjegyzés:

  1. Tudod, nálunk a nagyszoba eredeileg is sárga volt. Nos, erre, ha nem akartunk több réteget felvinni maradt ismét egy sárga. No meg egy lakberendező barátnőm is ezt javasolta, egy bizonyos árnyalatot. Ehhez képest kiválasztottunk egy színt, a boltos sötétellette. Viszont tudtuk, hogy tömésen kifakulnak a színek. Végül ez lett belőle, de szeretjük. A maradékot, ha már megvolt felkentük a hálóra. A ház többi része fehér maradt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam kékeszöld volt az eredeti, az nagyon nem tetszett, ezért maradt egyelőre fehér. Majd kialakul. A szinárnyalattal a kültéri festéknél voltunk bajban, mert ugye azt ki kellett keverni és amit a boltban mutattak, és is sötételltem, de nekem is azt mondták, hogy ki fog fakulni és a falon másként mutat. Igazuk lett, mert már a felkenés után is láttam, hogy nagyjából olyan, amilyet elképzeltem.

      Törlés
  2. Most néztem a konyhát, hát egyenes fal nálunk sincs. Még véletlenül sem, sehol sem. Mi a bútorokat gyakorlatilag egy használt bútor kereskedésben vásároltuk, kivéve a konyhai asztalt és székeket,s egy kétajtós szekrényt, ezt az elődőktől vettük meg. Gondolom arra rájöttél, hogy van acélszeg, mi ezt vertük be a falba a képek, tányérok alá,s fúrtunk is rendesen(sütőlapát fogas). A sarokelem alatt mi van? Szerintem jó lett a konyha!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a falak sok bosszúságot okoztak főleg a sarokelem felrakásakor, alá is kellett támasztani, a szekrényeket pedig összecsavarozni, ne nézzenek ki úgy, mintha berúgtak volna.
      Nem pontosan tudom, mit látsz a sarokelem alatt, ott nincs semmi különös csak a lábastartó és rajta egy kék kefe, a jobboldali szekrény alatt belül egy szedő- és tálalóeszköztartó, mellette pedig egy fűszertartó van közvetlenül a szekrény alá szögezve, kihúzható porcelán fiókjai vannak, Vörösmarty téri karácsonyi vásárban vettem, kicsit kakukktojás, mert nem volt fenyő dobozos.

      Törlés
  3. Ha más házát, más lakását nézem( magazinok, újságok is!), akkor az első ami vonz, az a konyha. Ha az tetszik, akkor otthon érzem magam azon a helyen.Mikor legutóbb írtál róla,és képeket is hoztál, akkor azt hittem még csak a bútorok vannak benn, ami szintén tetszett úgy is, üresen. Most pedig látva a képeket nem csalódtam. Átgondolt, sok munkával járó, türelmet is igénylő, de szépen, jól sikerült munka meghozta gyümölcsét.
    A másik ami érdekel a fürdőszoba, aztán a részletek, színek, ami a csinosítással függ össze. Még van egy mániám: a karácsonyi dekorációk megoldása.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos igen, régebbi képeket tettem fel, mert nem akartam minden poént egyszerre lelőni:-) Még csak néhány hete lett teljesen kész.
      A fürdőszoba még most van folyamatban, már ami a leválasztását illeti, az asztalos azt mondta, már kitalálta, milyen legyen és ebben a hónapban meg is csinálja (sajnos a határidő szó nemigen szerepel a szótárában, de hát ne legyek előítéletes):-)
      Karácsonyi dekorációkat sosem csinálok.

      Törlés
    2. Tudom, hogy szépen fokozatosan építed fel a blogod, haladsz a jelen felé, de soha nem tudom mi a jelen.:-)
      Karácsonyi dekoráció? Úgy értettem, hogy akár hegy kis fenyőág egy fehér gyertyával, és kész! Nem tehetek róla, mindig vadászom az ilyen képeket az otthonokban.
      Fürdőszobát is várom.

      Törlés
  4. Nekem is tetszik. És az idővonaladat olvasva megállapítottam, hogy nagyon sok minden felújításra került az elmúlt években. Erre igazán büszke lehetsz. Egy parasztház attól szép, ha a falai girbe-gurbák, ez így van jól. Bár a szakik tényleg nem örülnek az ilyen falaknak.

    VálaszTörlés